I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Här väntas, väntas och längtas det...

Kategori: Allmänt

Det där med att vänta på något har aldrig varit min starka sida och även om jag har tagit det ganska cool och inte försökt tänka så mycket på att det faktiskt snart ska bli en till i familjen så börjar det bli (om inte omöjligt) så mycket svårt att undvika märka att det börjar dra ihop sig. Nu är det ca 4 veckor kvar, jag har "gått in" i v. 37 och magen är stor och tung och jag känner mig både trött, ovig, småkorkad och väldigt virrig så fort jag blir minsta stressad. Och så har jag rätt mycket krämpor tycker jag. Småont här och var och det är smärtsamt att gå och stå någon längre stund, lika så sitta på hårt underlag. Men jag biter i hop. Det blir ju något alldeles fantastiskt i betalning för allt detta, så småningom. Vi är faktiskt väldigt förberedda denna gången vad det gäller inköp av diverse. Vi har fått vagnen på plats, bilstol och babysitter, babygym, alla tänkbara stl på kläder osv. Med andra ord så får han gärna komma nu! Jag har inte packat den berömda väska än dock. Det borde jag kanske göra?!
 
Ful bild på mig men kanske kul för er att se magen. Ursäkta suddigheten, men det är inte lätt att fota sig själv! Och ni sminkar och stylar väl inte heller er när ni bara går hemma och skräpar!?? Den där cykeln i förgrunden är det tänkt att jag ska träna bort magen på sen, senare i sommar! 
 
 
En annan som är förväntansfull och längtar är Ellen. Det är mycket prat om lillebror nu och hon har så mycket som hon vill göra och ser fram emot. Det mesta går nog inte sådär i början. Som att springa, leka och krama hårt eller bada badkar tillsammans. Men jag hoppas och tror att hon kommer bli en varm, glad och snäll storasyster. Säkert omtänksam och empatisk. Jag tror verkligen det och hoppas att hon inte blir avundsjuk eller känner sig utanför och bortglömd sen.
 
Vilket fint väder vi hade i helgen! Helt underbart varmt och soligt vårväder med bitande kall vind, precis som sig bör så här i mars. Vi var ute jättemycket, sopade grus och plockade ut och in saker ifrån förrådet så numera så står vagga och även brudkista i vardagsrummet. Vi hittade massor av flodhästgosedjur som legat nedpackade i brist på plats men nu har de fått åka tvättmaskin och jag hoppas på att finna en plats för dem inne i huset. Ellen fick en sparkcykel och har övat sig på den samt cyklat som en tok, runt runt vår lilla plätt utanför huset tillsammans med Alfred och Elliot, i helgen. Hon är redan riktigt duktig!
 
 
Likadana "scooters" har de, bästa kompisarna.
 
 
Vagnen fick vädras lite då den är helt ny och luktar lite skinn och plastpåse eftersom den legat ihoppackad.
 
 
Den ser väldigt blågrå ut på bilden men det är lite mer brun/röd nyans i det gråa i verkligheten. Jättefin tycker vi att den är och vi är nöjda. Numera pimpad med rödvit-randig liten kanin ifrån polarn & pyret samt ett rött kramhjärta. 
 
Trots att det är ganska jobbigt att gå så är det samtidigt skönt och säkert nyttigt så vi gick till centrum och inhandlade gympadojor till Ellen m.m samt tog en fika i centrum. Passade på att kolla in vårtecknen på vägen.
 
 
Jag tycker att Ellen är så fin i sin regnbågsjacka och mössa. Eller hur!?
 
Igår var Hedvig och Elsie på besök och vi åt våfflor såklart, eftersom det var våffeldagen och språkade barn och annat. Jätteroligt att se dem båda igen. De har haft en ordentlig pers med den ena förkylningen efter den andra ända sen i julas, så det var ju ett tag sen vi sågs. Nu ska det planeras fika/mysdag på djurgården i maj någon gång och det ser jag fram emot. Då med egen barnvagn!
 
 
Kalle trampar elcykeln till jobbet då vädret tillåter och han verkar gillar det men inte avgaserna som följer med på köpet. Synd det inte finns en bättre väg till hans jobb. Snusnäsduk verkar underlätta dock. Jag tycker det är jätteduktigt av honom att hålla igång med både gym och cykeln. Själv gör jag inte många knop per dag. Bara att stryka eller köra en runda med dammsugaren är jobbigt, tycker jag. 
 
Ser fram emot morgondagens besök av Kicki och Henning och att få tillbaka bilen som är på lagning efter en ytterst pinsam fadäs där jag kraschade däcken mot en hög och hård trottoarkant (ingen annan än lilla bettan-bilen kom till skada) så vi kan storhandla och ev. göra någon utflykt till helgen. 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: