I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Så kan vi väl säga att krisen kom...men också en stor glad nyhet...

Kategori: Allmänt

Jaha, så har man ännu ett organ mindre i magregionen! Denna gången var det blindtarmens tur. En brusten sådan dessutom. Jag har inte haft någon rolig 1,5 vecka vill jag lova. Fy sjutton vad ont det gjorde! Fy sjutton vilken tid det tog innan läkarna hittade felet (trots skiktröntgen) och kunde operera mig. Slarviga läkare missade en inflammerad blindtarm för att de letade efter bråck eller tarmvred! Så jäkla dåligt! Fy sjutton för bredspektrum-antibiotika som slår ut ALLT! Detta skulle jag inte önska ens min värsta ovän. På torsdagen åkte jag in akut och blev inlagd. På söndagsmorgonen blev jag opererad och på torsdagen fick jag, trots dåliga värden och feber, till slut åka hem. Man läker bättre hemma och dessutom har mina föräldrar varit uppe i helgen så vi har fått fin backup med barn och markservice. Min pappa har hjälpt oss med att byta till sommardäck och min mamma dammsuger och lagar mat. Tillsammans underhåller de barnen. Så skönt!! Kalle gör också ett jättejobb och tidigare när jag var inlagd var farfar och farmor här och hjälpte honom med barnen. Grannarna har också varit tillgängliga vilket har känts helt fantastiskt. Tänk så bra jag har det trots allt! Alla är så fina och omtänksamma! Tusen tack för er omtanke och ert engagemang!
 
En glad nyhet, en stor, glad nyhet är att jag äntligen fått jobb. Tre, faktiskt men jag fick ju välja ett av dem. Det tråkiga är att jag skulle börjat där redan i måndags men eftersom jag fortfarande är ganska "under the weather" får jag skjuta på startdatum. Det känns väldigt jobbigt! Massor av viktiga saker som skulle hända första veckan och som jag kommer att missa! Så himla synd men jag måste bli frisk också, trots allt. Det är ju viktigast, så att jag kan göra ett bra jobb när jag väl är på plats.
 
Jag är väldigt nöjd med mitt val av jobb. Jag ska arbeta som administratör med både ekonomibit, lite reception och allmän administration. Arbetskamraterna verkar jättetrevliga, öppna och glada och vi kommer jobba med ungdomar som är arbetslösa. Jag känner mig lite hemma där i och med att jag själv varit arbetslös i många omgångar genom alla år. Jag kan förstå och relatera. Det tror jag är viktigt! Jag ser verkligen fram emot att få börja och på måndag är det dags. Spännande, stor dag!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: