I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

40-årskris? Vi börjar med fest!

Kategori: Allmänt

Jaha, så var man fyllda 40. Jisses vad tiden går! Jag kunde väl aldrig tro att jag skulle bli så här gammal... haha, och ändå känner jag mig inte så farligt gammal men när jag var 15 trodde jag inte jag skulle bli äldre än kanske möjligen 30, så att ha passerat 40 känns i det närmaste magiskt. Kalle den lurifaxen lyckades att överraska mig totalt. Jag hoppar glatt in i bilen (barnen är lämnade till grannen med tillhörande nyckel till vårt hem utifall de behöver hämta något) för att åka till stan, gå på restaurang på tu man hand och mysa. På vägen in ringer någon från restaurangen (en kollega från Kalles jobb har ställt upp på spektaklet) och meddelar att bordet inte kommer hinna bli klart i tid... dessutom behövs värdebeviset till glassprovningen efteråt visst vara med, då det är enda sättet för dem att se att man betalat för sig... Och Kalle har glömt passerkortet till garaget...mutter och tjureri ifrån Kalle och själv blev jag också lite besviken över det faktum att överraskningen (alltså glassprovningen) nu var avslöjad. Vi vänder och åker tillbaka hem för att hämta beviset samt säga till barnvakten att vi kommer bli lite senare än beräknat. Kalle får mig att gå in efter sakerna på byrån i hallen och när jag kliver in i hallen står trappan fylld av vänner som sjunger "Ja må hon leva"!
 
 
Jag blev stum, glad, generad och allt på en gång. Så kul! Men svårt att förstå ändå på något sätt. Grannar och vänner hade på denna korta stund hunnit hänga ballonger och serpentiner, sätta upp grattisskylt och fixat. Vi fick välkomstdrinkar (Tomas hade gjort) och snacks och så var festen igång. Jättekul att se så många här, bara för min skull. Tack tack! Och fina presenter fick jag också! Björnbärsplanta, presentkort på blomsteraffärer, svamp- och bärtork, massage, pallkragar, bok, glassprovning m.m. Och grannarna Anna och Tomas present var maten och drycken på festen. Så fint ordnat av dem och Kalle. Stort stort tack!
 
 
Här sitter de och lurar...
 
 
Edvin i Hedvigs knä tyckte att överraskning var jätteroligt!
 
 
Kramar till höger och vänster. Älskade vänner, vad fina ni är!
 
 
Kalle berättar...
 
 
Mingel och barnen leker...
 
 
Edvin linslus...
 
 
Ellen prinsessan...
 
 
Min älskade och jag...
 
 
Mysstund med minsta gästen Ella...
 
 
"Småtimmarna"...För alla barnfamiljer är drinktajm kl 21-22 sådär. Haha! Men vad spelar tiden för roll, vi hade roligt och spelade cocktail-låten varje gång Tomas blandade oss en ny. Vi gör om allt i höst på Kalles födelsedag, tycker jag!
 

Kommentarer

  • Sandra Åström säger:

    GRATTIS i efterskott!

    Vilken himla härlig överraskning. Wow!

    Svar: Tack Sandra!
    Rojsdotter

    2015-04-16 | 23:38:00
    Bloggadress: http://www.familjenastrom.se

Kommentera inlägget här: