I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Friska, krya, pigga...

Kategori: Allmänt

Äntligen har vi friska, krya ungar och själva är vi också pigga igen. Härligt! Jag tror att den senaste tidens sol och värme har bidragit till att vi tillfrisknat och piggat på oss. Jag har också promenerat till och från kursen de dagar jag är på den. Det har säkert också bidragit och dessutom har jag och Kalle börjat köra en app där man göra olika styrkeövningar (sit ups, armhävningar, plankan, sitta mot vägg osv.) och det verkar väl också lite stärkande. Jag känner mig lite duktig.
 
Vår kompis Mats var här och hälsade på en helg. Vi besökte polismuseet och var ute och käkade. Jättemysigt att ha honom här och Ellen var såklart eld och lågor!
 
Ellen och Mats klättrar...
 
 
och klänger...
 
Idag har Ellen haft sin dagiskompis Amanda på besök och de har lekt jättefint hela eftermiddagen och kvällen. Vi avslutade med lite middag. När Amanda hade gått blev det dock inte lika lugnt och stilla. Det blev en lite bråkig nattning, vilket faktiskt är ganska ovanligt nu för tiden. Så det var väl OK då, trots allt. Allt kan ju inte vara perfekt jämnt, menar jag. 
 
I går var jag på en anställningsintervju, den första i år. Det kändes bra och jag är hoppfull! Jag ser det som en bra övning om det inte blir nåt jobb av det hela.
 
Vi har haft besök av mina föräldrar och avverkat ett jättelyckat dop. Vi hade en jättebra präst som höll en så fin bön (som hon skrivit själv utifrån en liten utfrågning om vad vi önskade vår son i sitt liv) och dopet i sig var bara lagom religiöst och pretantiöst. Vår vän Jimmy fick agera fotograf och jag har inte fått bilderna i färg ännu men han har skickat några fina i svartvitt. Själv tog jag inte alls många men jag hoppas några fler som var med oss, kan bidra med lite fina bilder framöver.
 
 
Jag vill passa på att tacka alla som deltog och som gav oss så fina presenter. Ett litet tackkort kommer att dyka upp i er brevlåda framöver, det lovar jag!
 
Ellen var jätteduktig på dopet, sjöng så fint och torkade bort vattnet från Edvins huvud.
 
 
Vi hade 15 barn som var med under dopet och ändå gick det fantastiskt bra. Efteråt, när vi ätit tårta och kaka så lekte de allesammans och hade jätteroligt tillsammans. Alla var så väldigt snälla och lagom busiga.
 
 
Edvin fick såklart ett dopljus...
 
 
Ellen och farfar diskuterar något...
 
 
Edvin och Tommy plinkar på pianot...
 
 
Edvin tar en lite runda för att snacka lite med alla gästerna...
 
 
Ellen och Moa spanar in den stora dopfunten...
 
Mina egna bilder, var såklart "matbilder" i form av tårt-bild.
 
 
Tårtan var fylld med citron-smörkräm och blåbärsdelikatess, grädde och täckt med blå marsipan. Var riktigt god men väldigt söt, som alla köpe-tårtor är, tycker jag. Synd.
 
 
Precis före vi går ner i kyrkan så lyckades jag få till en syskonbild.
 
Vi hann med lite mys med mormor och morfar innan och efter dopet också. 
 
 
Mamma hade precis opererat sin andra hand (förra gången vi sågs var det den högra, nu den vänstra) och det gjorde ju henne smått handikappad men eftersom Edvin blir allt mer stadig så funkade det fint att sitta med henne i alla fall. Här testas Ellens prinsesskrona.
 
 
Visst är prinsen rar?!
 
 
Ellen och mormor klädde Mr Gibbon i dockkläder, strumpor och hårband. Vajjert, inte sant!?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: