I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Lite skrivkramp eller så typ...

Kategori: Allmänt

Det var ett tag sen sist jag skrev men..... jag har inte gjort så mycket tycker jag. Kursen rullar på och dagarna går. Det har varit ganska mycket kring min hälsa på sistone så det har blivit en del läkarbesök och undersökningar. Nu mår jag ganska så bra men det är jobbigt att inte få känna sig helt frisk och stark.
 
På sistone har det varit mycket styrelsejobb för min del. Vår ordförande ska flytta snart och lämnar oss alltså. Det gör att resterande i gruppen har fått nya och fler arbetsuppgifter. Det är både roligt och spännande men också lite olägligt nu när jag inte längre har obegränsat med tid, som jag hade före kursstart. Jag ser dock fram emot mina nya uppdrag och utmaningar.
 
 
Igår var Ellen på sin första "dans & rörelse" lektion på Born to move uppe i sim- och idrottshallen. Hon var ganska blyg först men efter ett tag vågade hon sitta med på egen hand utan mig bakom sig och när de hade gjort lite rörelser och dansat lite så var hon sitt vanliga jag och hoppade, skuttade och dansade som de andra. Alla var jätteduktiga på att härma instruktören och lyssnade fint till musiken som var både musik, berättande röst och ljud av olika slag. Det märktes att Ellen tyckte om det jättemycket och jag är så glad att vi anmälde henne. Nu missar hon tyvärr två gånger på grund av vår utlandssemester men det blir i alla fall 10 gånger till att gå, så det räcker. Hon var glad och fylld av energi när vi gick därifrån igår. Precis som det ska vara efter man dansat. Härligt att se henne skutta hem, hon som alltid brukar gnälla och vilja bli buren.
 
Ikväll blir det fredagsmys för familjen och Ellen har beställt sushi. Själv tar jag dumplings, för det är snäppet godare anser jag. Sen måste vi packa lite och förbereda oss för Turkiet! Åh, som jag längtar....både efter semestern och värmen men också efter mina föräldrar. Det ska bli så mysigt att få två veckor tillsammans! Förra gången var vi i Alanya och nu ska vi till Side. Spännande, jag har hört att där ska vara fint.
 
Nej, lite pysslande och plockande sen måste jag hämta busungen på förskolan.
Vi skrivs! Ha en fin helg!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: