I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Full rulle hela helgen

Kategori: Allmänt

I fredags satt jag i en över 2 timmar lång "intervju" men lyssnade mest på killen som berättade om sitt företag och hans tankar och filosofier kring detta. Det var inte mycket han frågade mig, vilket i och för sig är lite skönt för man blir ju lite nervös när man är på intervju men samtidigt kändes det lite tråkigt att han inte visade mig mer intresse (Om han nu skulle anställa mig....) för han ska ju i så fall ha mig på praktik om bara några veckor. Vi skulle båda fundera till på onsdag och det vill jag lova att jag gör. På natten kunde jag inte somna och när jag väl somnat och sedan vaknade vid 04-tiden kunde jag inte somna om utan låg och funderade på för- och nackdelarna med detta för mig helt nya arbete och vad det skulle innebära för mig att hoppa på nåt så nystartat och oetablerat företag ännu en gång.... jag har inte kommit fram till något konkrekt. Tankarna fortsätter att snurra!
 
Helgen har gått i iordningställandets och städandets tecken. Kalle har kämpat på med tvättstugeprojektet och slutresultatet av andra sidan blev superbra och snyggt, det också, tycker vi. Kolla bara förebilden. 
 
 
Och så här fint blev det när vi tog bort skåpet och ställde ner torktumlaren, satte på bänkskiva och hyllor på väggen samt hängde upp en smart torkställning i taket som går att höja och sänka.
 
 
Nu har vi yta att vika tvätt eller dona med annat på och hyllor att samla ännu fler hushållspapper och toarullar på! Haha, vilket lager vi hade! 
 
Jag spenderade hela söndagen med att svabba golvet i badrummet uppe. Ni vet, bort med badkaret, sanera, spaya med avkalkning och avlagringsspray, verka, skrubba och skölja och sen städade jag toaletten och handfatet och Kalle kom faktiskt upp och vaxade kaklet runt badkaret för det blir ju utsatt för duschen vareviga dag och var så glåmigt, hur jag än skrubbade på det. Nu blänker det fint igen!
 
Sen dammsög jag hela ovanvåningen och städade lite på Ellens rum. I går satte jag upp en slinga i hennes fönster med stjärnor som hänger i olika långa slingor. Det blev fint och lagom ljust för henne, nu slipper hon vara mörkrädd. 
 
God middag hann vi med i går också. Tjaa, idag med men lite enklare. Potatis- & purjolökssoppa blev det idag med pannkakor efteråt. I lördags blev det fläskytterfilégryta med congnac- & kantarellsvampsås, det är även paprika och lök i såsen och så en god sallad. I fredags var Larsells över på fredagsmys. Ungarna lekte och tittade på tv och vi tjöta i köket. Vi bjöd på en god grönsakspaj och mumsig sallad. De bjöd på glass och ostbricka till efterrätt och lite försnacks i form av kex med tapenad. En trevlig kväll med intressanta diskussioner.
 
 
Lördagsmiddagen.
 
På eftermiddagen idag tog Tomas, jag och Kalle ut barnen till lekparkerna så att Anna kunde bona sitt köksgolv i fred. Vi besökte två olika. Det är inte så särskilt mysigt ute dessa dagar men frisk luft är ju gott att få. Speciellt om man varit inne och städat hela dagen!
 
 
Gung, gung. Jag sa; _inte_ fortare! (Alfred är inte riktigt lika glad i fart som Ellen.)
 
 
Ut i friska kyliga novembereftermiddagen.
 
 
Kan du stå på ett ben, Ellen? -Japp! Ett mycket kort, mycket bestämt japp! Och visst kunde hon det.
 
 
Alfred och Ellen uppe i trädkojan.
 
Jag hann också ringa och säga grattis på farsdag, till papsen. Det var ju tur jag kom ihåg. Undra om jag glömt nåt? Känns så.... Badat ungen har jag och nu nattar Kalle. Snart soffan och lite inspelat att se igenom.
 
Ha en god afton!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: