I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Friskare och massa kul på gång!

Kategori: Allmänt

Äntligen har det börjat släppa med huvudvärk och bihålsproblem. Jag känner mig piggare också. Tror faktiskt att jag kan friskförklara mig, i alla fall har jag varit på kursen från och med igår. Praktikperioden inleddes i går med lite jobbsök ihop med de andra som fått praktik inom Svenska kyrkan. Vi satt mest och pratade och fikade men det var trevligt. Sen gick vi ner för att få äta en välkomstlunch i matsalen och för att få träffa våra mentorer. För alla ska nämligen få en mentor. Jag tror jag kommer få en kille som är polis. Han verkar väldigt trevlig och har 23 års yrkeserfarenhet. Kan passa perfekt för mig om jag nu får jobb inom larm- och säkerhetsbranchen sen efter mammaledigheten att ha en kontakt inom polisen också. Jag har väl berättat att jag börjat småjobba lite ihop med en kille som har ett nystartat larm-företag?! Väldigt nytt och mycket intressant. Jag är bara praktikant eller typ hjälpreda ännu så länge men meningen är väl att jag ska jobba lite inom de administrativa delarna på hans företag, så småningom.
 
I dag på eftermiddag fick jag träffa Linda som alltså är min handledare under praktiken. Det är henne jag ska praktisera hos som informatör på Katarina församling. Hon verkar vara en frisk fläkt men massor av järn i elden. Jag kommer hjälpa henne och lära mig en massa saker vad det gäller Katarina kyrkas hemsida, nyhetsblad, affischer, menyer, konsertdekaler och massor med andra roliga saker. Mycket jobb framför datorn, lite fotografering och intervjuande och jag kommer att få lära mig en hel del nya program. T ex. Indesign, hemsidebygg-siter och mer om Photoshop osv. Ser verkligen fram emot detta. Hoppas jag hinner lära mig massor! Allt jag lär mig där kan jag sedan ha nytta av hos larmföretaget, där jag ska syssla med liknande saker.
 
Kalle har varit rätt krasslig också de senaste dagarna och har jobbat hemifrån igår och idag har han varit sjukskriven faktiskt. Stackarn. Hoppas han piggar på sig fortare än mig och slipper bihålsproblemen. Ellen är dock hyfsat pigg.... lite dålig i magen då och då, det är allt och det är inte så konstigt med tanke på henne knepiga mackpåläggsval. Haha. Kolla in en av hennes senare kreationer!
 
 
Ost, björnbärsmarmelad och ättiksgurka! 
 
 
Såå glad blir man av en sån macka!
 
Vår lilla stora tjej har en lite tuff period just nu. Det är ganska mycket tårar vid hemgång ifrån dagis och bråk med bästa kompisen Alfred så fort de träffas och leker efter dagis. Kanske beror det på att de ses om dagarna, då de går på samma avdelning men detta har mest varit på sista tiden så jag tror de är extra trötta av höst- och vintermörkret nu också. I vilket fall så råkar de lättare i luven på varandra, även om de leker jättefint annars, där emellan. Det är så synd att Ellen inte har fler vänner i närområdet att leka med på vardagarna, så hon fick lite ombyte. Sen tycker jag också att hon drömmer ganska mycket just nu och hennes mörkrädsla har blivit lite värre. Tjaa, det är väl någon fas kanske. Jag tycker lite synd om henne. 
 
Att hon ska få en lillebror verkar hon dock ha kommit att acceptera nu i alla fall. (Hon ville såklart ha en lillasyster!) Hon klappar på min mage och pussar på bebisen. Hon är så snäll och rar och jag tror hon kommer att bli en underbar storasyster!
 
 
Lillebror i v.19
 
Allt verkar vara fint med honom därinne och han har fått flera arbetsnamn av Kalle. Alla ratade av mig. Det är Harald och det är Harry... medan mormor tycker Moltas, jag tycker om Edvin eller Erik. Vi får väl se vad som kommer ut så småningom. Spännande är det i alla fall!
 
Vi har nu börjat känna av att julen närmar sig och det planeras in storstädning och pyntning mellan pysselkvällar, glöggträffar och middagsbjudningar. På lördag kommer goda vänner hit på middag och jag har ännu inte kommit på någon bra meny. På söndag ska vi på tipspromenad och lunch hos Eva och Tommy och snart ska Kalle på kryssning med sin pappa, för att bara nämna några saker som händer i hektiska december. Konstigt att man ska ha så fullt upp just denna månad!?
 
 
Tomatsmile får avsluta denna gång!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: