I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Förkylning och bihålsproblematik

Kategori: Allmänt

Har varit på vårdcentralen idag och träffat min doktor. Och javisst var det bihålorna som spökade, precis som jag anat. Fick nåt nässpray för detta så testar vi det i första hand. Hon tyckte kåvepedin men jag sa NEJ snälla, inte det. Hatar penicillin. Får så hemska biverkningar av dem. Så vi börjar med spray.
 
Jag har alltså varit förkyld  i över en vecka nu men jag tycker nog att jag är ganska mycket bättre. Jag snorar och snörvlar inte alls lika mycket som tidigare men jag är täppt, har ständig huvudvärk och kan inte ens gå en promenad utan att bli väldigt trött och hängig. Jag är också, har jag märkt, väldigt känslig för temperaturväxlingar! Har noll energi och känner mig ännu sjuk, helt enkelt. Jag blev sjukskriven veckan ut, vilket känns trist men säkert nödvändigt. Skönt samtidigt att de är lte extra försiktiga och omtänksamma om en när man är gravid. Hellre lite överkänslig än att det händer nåt allvarligt! Igår gick jag in i v. 19 och på torsdag ska vi på ultraljud. Så spännande! Jag hoppas på att få se vad det blir, denna gång. Med Ellen visste vi ju inte (tog inte reda på).
 
På tal om Ellen så är hon den enda som inte är sjuk här hemma just nu, för självklart har jag smittat Kalle. Ellen är dock hur pigg som helst. Hoppas att det håller i sig. Andra barn ligger redan med vinterkräksjuka, har jag sett på fejan och många är förkylda, det hör liksom hösten/vintern till. Jag måste säga att jag känner mig extremt lyckligt lottad som har en så frisk och kry unge. Hon är nästan aldrig sjuk! Hon har febern, den där höga, höga läskiga som ger feberkramper ibland men det är också det enda som hon råkat ut för känns det som. Okej, visst snörvlar och snorar hon lite, då och då men aldrig nåt allvarligt! Hon har inte haft magsjuka eller öronproblem heller och än så länge inga barnsjukdommar som ex. röda hund eller vattkoppor. Det där är i och för sig en omtvistad fråga. Det är rätt bra att få dem i ung ålder, sägs det ju. Ska bli så intressant att se hur nästa krabat kommer att vara. Mörkhårig, mullig och sjuklig?! Det vore tvärtemot Ellen det.
 
Nej, nu har jag donat med lite styrelseprylar.... i kväll är det möte så jag måste lägga mig och vila lite känner jag, så jag orkar med det mötet. De brukar dra ut på tiden!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: