I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Snö är kul!

Kategori: Ellen

I söndags var jag och Ellen ute länge och hon lekte med Alfred i snön, testade hans små söta skidor med tillhörande stavar, vi drog runt pulkan och klättrade på backar. Ellen och Alfred satt i grottan och myste.
 
 
Vid 12-tiden gick vi in för att laga lunch men Alfred och Anna var säkert ute i 1½ timme till! Burr, förstår inte hur de pallar i kylan. De har i och för sig bättre vinterkläder än mig. Jag har bara thermokjol, jag.
 
 
Efter lunch och lite film och mys i soffan så gick vi så hem till Ellens dagiskompis Dima. Vi hade ingen aning, men det visade sig att hon snart fyller år och hade ställt till med kalas. Pinsamt kände jag, vi hade inte med oss någon present eller gå-bort-blomma eller nånting. De bjöd på både tacos, godis, tårta och annat. Vi åt och pratade om ditten och datten medan Ellen lekte med Dima och två andra tjejer ifrån deras dagis. En annan mamma var också där. Dimas föräldrar är från Irak, det var riktigt spännande att höra de berätta om sitt hemland och sina traditioner kring familjen och maten, framför allt. Vi pratade om allt möjligt och tiden gick fort. Plötsligt var klocka 18.30 och vi bröt upp. Mätta och goa gick vi så hem med en trött och nöjd Ellen. Hon hade fått både godis och tårta...FAST det inte var lördag! Förstå hennes lycka.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: