I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Blixthelg!

Kategori: Allmänt

Vart tog den här helgen vägen!?? Fort som attan gick den. I fredags när jag körde hem från jobbet hämtade jag upp Kalle och Ellen (som varit hemma för dagis var stängt hela dagen) utanför och så körde vi till Ängby för att äta sushi (Eller susssi som Ellen säger, så sött!) och dumpling. Mätta och goa åkte vi sen hemåt, Kalle nattade och jag fixade lite i köket sen parkerade jag rumpan i soffan framför tv:n. Där sågs det sedan "På spåret" och diverse. Jag däckade sen ganska tidigt efter en ganska intensiv arbetsvecka. Sovit lite smådåligt hela veckan dessutom och det blir väldigt tidiga mornar för mig. 
 
I går åktes det pulka, plockades lite här hemma, fixades med papper och post som blivit liggande och jag var på förmiddagen inne på hudvård och därefter gick jag lite på Åhléns samt Kappahl men hittade inget speciellt. Så typiskt att man inte gör det, när man väl kan gå omkring och kika lite. Ellen lekte lite med Alfred.

Idag har jag städat hela huset och plockat ner allt julpynt. Har bara köksgardinerna kvar. Ellen och Kalle var ute och lekte med Alfred och hans mormor och mamma medan jag svabbade toa, dammsög och packade ner girlanger och tomtar sen blev jag inbjuden på te och chokladboll. Det slank ner. Därefter lekte Ellen och Alfred inomhus ett bra tag. Kalle fixade med tvätt och jag dammsög på övervåningen. Efter lunchen pälsade vi sen på oss och gav oss iväg ut på solig och kylig promenad längs med vattnet. Vi var ute dryga timmen. Underbart väder! Soligt, 6 minusgrader och lagom med folk i spåret. Vissa kutande, andra skidade och så var det många som vi, som knatade. Nu har vi fikat lite och läst böcker för Ellen. Snart ska jag kolla på ett avsnitt Weeds. Ny säsong har kommit på Netflix, så det måste jag ju kolla.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: