I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Veckorapport

Kategori: Allmänt

 
Just nu vet jag faktiskt inte hur/vad jag ska skriva på bloggen utan att det låter som ren avrapportering. Jag har inte så stor lust just nu helt enkelt....eller vadå, det var väl länge sen jag skrev en blogg som kom från djupet av min funderar-hjärna.... Nåväl, vad har hänt sen sist?
 
I går morse när jag och Ellen gick till dagis och solen faktiskt hade hunnit vakna så att vi såg annat än mörkret på vägen så pekade jag ut både de stora istapparna och snöglidet som hänger från förrådstaket och den gula snön som blir när doggsen pinkar på den. Usch Ellen, titta på snön så gul och äcklig, säger jag med eftertryck. Det är hundar som har kissat där och det är DÄRFÖR du inte ska äta snö, säger jag sen. Määh, mamma, det har jag ju redan lärt mig ju! säger Ellen med lika stort eftertryck. Jag kunde inte låta bli att skratta för ibland är nog både jag och Kalle lite sådär smålärare i tonen och det är ju inte alls meningen att låta präktig. Jag tror att Ellen känner att det inte är riktigt naturligt prat då.
 
Veckan som gick var helt okej jobbmässigt. Det går väldigt ojämt, upp och ner jobbmässigt. I går och idag har jag haft nada att göra, förra veckan hade jag tidvis (ganska långa stunder) alldeles för mycket att göra för att hinna med. Det är sjukt irriterande att det är så men jag har i dagsläget ingen lösning på det hela. Jag jobbar bäst och mår bäst när jag har mycket att göra men samtidigt måste jag känna att jag hinner med. Nu är det nästan aldrig så. Ibland kan jag sitta nästan hela förmiddagen  med bara några ynka mail att svara på medan eftermiddagen är proppfull av jobb så att jag får jobba jättesnabbt. Nåväl, jag får väl ta tag i det snart och snacka med chefen.
 
Helgen var rätt lugn ändå tycker jag. På lördagen så var lilla familjen iväg och kikade på ny bil. Vi provkörde en passat som går på gas. Jättehärlig bil! Ellen tyckte det var rätt spännande hon också och hon gillade bilförsäljaren för han var snäll och gav henne sitt sista päron. Efter det var vi i Kista galleria och shoppade kläder till Ellen. Det blev en helt ny vår-garderob. Nu är hon uppdaterad från topp till tå. Med råge! Tror att första lönen-känslan föll ut helt där. Så här fin var hon på söndagen då vi åkte över till lilla Ingrid som just fyllt år och som vi inte kunde fira på rätta dagen. Det skulle både has den fina dunprinsesskronan, guldhalsbandet och fjärilsringarna till den nya tunikan och de nya strumpbyxorna.
 
 
På lördagskvällen åt vi en jättegod middag jag och Kalle efter det att vi hade nattat Ellen. Vi hade marinerade lammkotletter och ugnsbakade rödbetor. Sen hade vi även klyftpotatis, sallad och en god fetaostcreme till.
 
 
Såklart ett gott glas rött till. Mums mums. Jag älskar verkligen lamm, har jag upptäckt.

På söndagen var det mest städ och pyssel hemmavid på dagen men fram på eftermiddagen drog vi hem til Hedvig, Ingrid och Martin för att lämna en liten present till lilla I som fyllt 1 år. Vi blev bjudna på jättegott fika och en massa intressanta diskussioner om både mat, boskapsskötsel och barn m.m.
 
 
Med blodsockersvängningar utan dess like åkte vi sedan hemåt igen för nattning och ännu en arbetsvecka. I helgen som kommer ska jag och Kalle få åka till Norrköping, bo på hotell och mysa utan Ellen en natt. Vi ska äta god mat, dricka lite gott, umgås med lite kompisar och bara ha det gött. Ellen ska också få ha det gött med farfar och ev. även farmor. Det kommer säkert bli bra och jag ser verkligen fram emot den helgen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: