I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Sunday means blogday

Kategori: Allmänt

Jag får börja dagens inlägg med att be om ursäkt för att jag i förra inlägget (bland annat) skrivit enda med Ä.... det var ju inte meningen. Ibland har jag lite svårt med stavning också och inte bara med att jag är lite ordblind i största allmänhet. Och för ganska länge sedan så slutade jag att kontroll-läsa och rättstava då jag insåg att det ändå alltid skulle smyga sig in fel lite här och var men detta var ju rent pinsamt. O well....
 
En vecka av arbetslöshet har gått och jag har gått ifrån ganska neddeppad till fullt tillfreds med livet på denna vecka. Fantastisk vändning måste jag säga! Jag har inte sökt många jobb, ska erkännas och inte har jag tränat mer än en gång, heller men jag har gjort annat, saker som gjort mig på bättre humör och som gett mig lite ny energi. Vändningen kom i onsdags då jag träffade en av mina goda vänner över en caféstund och kort promenad runt slussenområdet. Jag bara öste ur mig alla elakheter och tråkigheter som jag gått och burit på, funderat över och känt och fick goda, härliga nyheter tillbaka samt lite pepp och igenkännande. Det gjorde susen och jag kände mig väldigt uppåt då vi några timmar senare skildes åt vid tunnelbanan. Tack H! Du är en klippa! Och tack för födelsedagspresenten! På torsdagen vaknade jag sen med mer energi än på länge och detta tog jag ut över köket där jag rensade resten av skåpen och lådorna, ett projekt som jag startat tidigare i veckan. På eftermiddagen var jag på läkarbesök och fick bra nyheter även därifrån, vilket gjorde mig på ännu bättre humör. På fredagen hämtade jag Ellen efter dagis och vi hade eget fredagsmys då Kalle hade afterwork-öl med jobbarkompisarna. Vi åt rispappersrullar med räkor och annat gott. När Kalle sen kom hem (väldigt tidigt ändå men tanke på öl-kvällen) var det med vackra rosor i sällskap för att munta upp mig lite och nog lyckades han med det!
 
 
Hela helgen har sedan flödat i sol (mer eller mindre) och det gör mig alltid gladare! Jag var iväg på ett core-pass på lördagsförmiddagen och Kalle bytte till sommardäck på vår nya svarta pärla. Sen fikade vi i solen med grannarna. Ellen vid sitt nya fikabord som vi köpte på Biltema förra helgen.
 
 
Vi har betat av massor av saker ifrån "att göra listan" och idag har vi varit på rean på Stadium och köpt Ellen nya "springskor" och en matchande fleecejacka samt ett par rosa/svarta sandaler. Nu är hon dundercoolt orange och syns låååång väg på sin "nya" cykel, som hon nu äntligen vågar cykla på, eftersom den fått stödhjul.
 
 
Dessutom har hon bemästrat hur man gör nu både då det gäller styrning och bromsning, även om det går lite ryckigt då och då. Det gick helt plötslig, när inte mamma och pappa var där och daltade utan grannen Anna hjälpte henne. Nu cyklar hon plötsligt som igenting. Den som var "läskig" för bara något dag sen. Det går så fort allting och hon börjar blir så stor nu, vår lilla tjej. En riktig sköning är hon med både humor och humör.
 
Nappavvänjandet då, hur går det undrar ni förstås. Jodå, inte helt åt skogen måste jag ändå säga. Två nätter sedan förra lördagen har hon lyckats somna utan men sen har hon vaknat framåt småtimmarna och då vill hon inte somna om utan måste ha den. De senaste dagarna har det dock varit tvärstopp och hon vill inte ens försöka. Så vi får helt enkelt ta det det lilla lugna med den biten.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: