I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Bilköp och påskledighet

Kategori: Allmänt

Jag har just lagt ifrån mig en urgosig, totalt slutkörd Ellen som somnade i soffan på min mage som en liten bebis. Som jag älskar dessa stunder, för det är inte ofta som hon är sådär stillsam och mysig nu för tiden, det är mest stoj, bus och skutt & hopp, vilket i och för sig också är helt underbart, så man får passa på att njuta extra när stunden infinner sig. I går tillbringade vi större delen av dagen i nya fina bilen, på vägen mellan Kalmar och Stockholm (där vi har firat påsken) och fast det är långt att åka så var det en helt okej resa då vi hade flera stopp som var av trevlig karaktär. Första stoppet var Gabrielverken. Där köpte jag en blå kanna, en Madelen-mugg och en present till en vän. Sen stannade vi för kaffe och då kunde jag inte låta bli att äta årets första Mc Flurry. Den som heter brownie. De tre första skedarna var jättegoda sen blev jag plötsligt supermätt på allt socker och gav bort resten till Ellen och Kalle som glatt mumsade i sig resten. När vi kom till Norrköping stannade vi och åt kvällsmat. Det fick bli sushi, för det var alla sugna på. Ellen är helt tokig i det! Ja, vi andra också faktiskt. Sen körde vi nonstop hem. Vår nya bil är jättemysig att åka i och skön att köra. Jag har inte riktigt vant mig vid automat ännu och sen så tycker jag att den är lite för hög över motorhuven, jag ser inte riktigt lika bra ut över den som på gamla bilen. Ja just ja, jag har ju inte berättat vad det blev för bil. Det blev en Volvo V60 T4F, svart. Faktiskt skitsnygg om jag får säga det själv. Vi hämtade ut den på skärtorsdagen och körde den direkt hem till mina föräldrar som inte visste något, så det blev lite av en överraskning för dem då vi kom hem med den.
 
 
Påskhelgen inleddes med snö och iskall blåst på långfredagen men vi trotsade vädret och gav oss ut i skogen för att grilla korv. Fast vi var hyfsat påpälsade så höllt jag på att frysa i hjäl, ta mig tusan. Jag har blivit så sjukt frussen sen jag gick ned i vikt och tål inte alls kyla något bra. Resten av helgen har vi spenderat lite varmare. Vi har shoppat lite, varit och tittat på nya Liljas, varit på Leos lekland, shoppat lite till, träffat kompisar och sen vilat, slappat, sett film och ätit god mat och bara haft det lugnt och skönt där i mellan. En go helg med andra ord.
 
 
Ellen var som vanligt inte så road av själva shoppingen men det fanns en och annan rolig pryl att kolla in. Och hon fick själv välja ut en klänning och en kofta som vi köpte till henne. Foto på detta kommer till vår/sommaren då hon kan använda dessa.
 
Något som hon däremot stordiggade var såklart leklandet. Jag tror bestämt att både mamma, pappa och barn hade roligt där!
 
 
Färgglatt och skratt i bollhav.
 
 
På cykeltur
 
 
Högst upp, alldeles själv!
 
Vi åkte massor av rutschkana allesammans men det har vi inte några kort på, bara film men det har jag inte koll på hur man lägger upp och dessutom så ser man ju så fjölig ut att det hade blivit pinsamt att visa här.
 
Idag var det back to reality med tidig morgon och iskall buss till jobbet. Där var som vanligt småtråkig stämning, så jag känner mer och mer för varje dag som går att det ska bli skönt på ett sätt, att inte jobba kvar (även om jag tror att stämningen kanske hade blivit bättre så småningom, om jag hade varit kvar) när det är som det är. Jag känner mig ganska stressad över att jag snart inte har jobb igen men ska försöka råda lite bot på det i detta nu och sluta bloga och börja söka lite jobb i stället.
 
Mamma och pappa; tack för en härligt lugn och mysig helg! Älskar er och saknar er så fort vi åkt. Ellen har frågat efter er flera gånger och kan inte för sitt liv förstå varför vi inte kan ses varje dag. Hur förklarar man avstånd för en treåring måntro?! Hon annonserade tydligt i bilen på vägen hem att ni bodde fel! och att hon älskar både morfar och mormor och mamma och pappa.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: