I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Vi har en treåring i huset!

Kategori: Allmänt

Idag är Ellens födelsedag men vi fuskade och firade totalt, redan i går. Med stort kalas och massor av god tårta, fruktsallad, kakor och presenter. Ballonger och serpentiner i hela huset och vardagsrummet fyllt av gäster. Det var jätteroligt och Ellen är så glad i alla sina presenter! Tack alla för att ni kom. Nedan syns några av gästerna.
 
Anne-Greta, Daniel med lilla Tuva, Kicki med Ellen i nya (present i från mig och Kalle) finklänningen, Tommy, Eva, jag, grannen Anna med sönerna Alfred och Elliot.
 
 
Och här är några fler gästande. Björn (Kickis man) och Jenny med ena dottern Juni.
 
 
Här är Ture, Elliot och Tuva i bakrunden.
 
 
Här är ett stort urval av alla fina presenter som Ellen fick! Oj så mycket fint.... Tusen tack!
 

Och mormor och morfar ringde ifrån Turkiet och grattade. Det gillade Ellen och ville visa morfar sina saker men det gick ju inte såklart. Nåväl, de kommer snart hit och hälsar på och då får hon visa. Hon fick min gamla briospis som jag hade som lite. Mycket sliten och använd men vad gör det. Den kan hon nu laga mat och koka kaffe på och använda sitt fina porslin som hon fick av Eva och Tommy.
 
I dag var det vardag igen och allt rullar på. Ellen har varit på dagis, bilen på service, jag på kursen (iaf till  kl:11.00, sen fick vi gå hem för att Internet inte fungerade IGEN!) och Kalle på jobbet. Jag passade på att leta brallor men fann inga med tillräckligt breda lår men ändå lagom midja. Fasen att mitt "proppben" ska vara så mycket större! Som det ställer till det. Till sist köpte jag två kjolar och strumpbyxor. Jag hoppas på en mild vinter eftersom jag är byxlös. Jag har i vanlig ordning varit och kört ett pass smartstart på Vällingby sim och idrottshall nu i kväll och i morgon ska jag köra Aerobic. Det börjar så smått bli lite vana att träna nu.... det känns förträffligt! Och jag är faktiskt stolt över mig själv. I morgon bitti ska jag gå med Ellen till BVC för treårskontrollen. Vi har inte varit där förut (Bara i Farsta ju) så det blir spännande att träffa ny barnsjuksköterska. Nu är det över ett år sen också, så vad hon väger och hur lång hon är ska också bli kul att se. På torsdag ska jag på en anställningsintervju så då får ni hålla tummarna för mig. Det är ett löneassistentsjobb som jag tycker verkar väldigt intressant så jag hoppas en hel del på detta själv också faktiskt. Vi får se om jag har lite tur på jobbfronten nu då, för en gång skull.
 
Jaha annars är väl allt som vanligt. Har inte så mycket annat jag vill rapportera. Det är höststädning i föreningen i helgen och det är massor som ska göras inför vintern. Antagligen kommer det vara för blött och kallt för målning (annars är det en stor post) men det finns mycket annat att pyssla med. Kratta, klippa, böka och stöka. Det blir nog också en trevlig sammankomst. Jag hoppas på uppehåll och gärna lite sol på det.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: