I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Intet nytt under solen egentligen....

Kategori: Allmänt

Så är det just nu.... jag tycker inte att jag har så mycket att orera om liksom. Jag går på jobbcoachklubben i veckorna, fr o m måndag går jag bara två dagar i veckan, vilket jag tycker ska bli skönt både för att det är jävla trist men också för att det är dyrt, drygt och lång att åka dit.
 
Jag tränar, försöker komma iväg 3-4 gånger per vecka men det lutar mer åt 2-3 vilket gör mig smått sur. Egentligen ska jag inte klaga för jag tränar 2-3 gånger fler i veckan nu än vad jag gjorde förut så.....Det blir både styrketräning, core, aerobics och lite allmänjumpa sådär a la friskis. Helt okej och shyssta instruktörer som ger glädje och energi.

Jag har varit på anställningsintervju nr 3. nu och väntar och väntar och väntar på svar. Är grymt nervös för jag är sugen på detta jobb och vill hemskt gärna ha det. Det skulle vara så skönt om allt bara kunde gå vägen för mig nu men det känns som en omöjlighet nästan även om jag ju faktiskt tagit mig ända till slutet.
 
Ellen är förkyld men har ingen feber eller så....och ligger tätt intill på nätterna, snorar och hostar och snörvlar brevid mig. Skulle ju vara typiskt om jag blev mer smittad än det jag redan är, jag är själv lite småförkyld och känner mig hängig men jag tror att det är lite stressande och påfrestande för mig att gå i väntans tider och hoppas på det där jobbet som jag antagligen inte kommer att få. Varför skulle de välja mig av alla 100 de intervjuat? Det är en gåta för mig hur jag lyckats ta mig så här långt. För nu är det inte många kvar..... Sen är det ju på väg att bli vinter också.... vem blir inte lite hängig av det!?
 
Förra helgen köpte vi en lång IKEA Lackhylla till Ellens rum (vi skickade med grannen en inköpslista) men vi har inte lyckats sätta upp den ännu men jag tror och hoppas vi får upp den i helgen. Nu har vi i alla fall verktygen och skruven (Gipsankare) vi behöver. Det behövs lite avlastningsyta i hennes rum så hon får plats att leka. Som det ser ut nu står allt längs med väggen i backar, vilket ta upp massor av lekyta och hon går ut i hallen med sina saker och bygger, leker och dansar. Jag hoppas att mer golvyta kan få henne att hålla sig mer i sitt rum med sakerna. Legobitar är inte skönt att trampa på, dagarna i ända.
 
 
Idag var vi själva en runda till IKEA för att köpa nya badlakan och en badrumsmatta plus lite smått vi behövde. Vi handlade även 6 vitvinsglas som var snygga. Det är jäkligt billigt på IKEA tycker jag och ändå hyfsat bra kvalitet på grejerna. För första gången fick Ellen vara i leklandet medan vi gick runt och shoppade. Jag tror inte att hon diggade det så värst för vi fick påringning efter ca 30 min. Hon ville bli hämtat. Jag tror hon upplevde det som lite för stimmigt och att barnen var lite för stora och härjiga. Så hon fick åka på våra axlar, fick sig en korv med bröd och var allmänt nöjd med det.
 
 
 
Vi var även på Babyproffsen där vi fick hjälp med att skruva fast vårt ena framdäck på Emmaljunga vagnen. Den ska vi nu sälja, så är det någon som är intresserad är det bara att ringa mig!
 
Jahupp, vad mer då?! Njaee.... det händer väl inte så mycket som sagt. Runt Kalles födelsedag (9 nov-13) kommer mina päron upp och hälsar på. Det ser vi fram emot såklart. Denna helgen är de på Gotland och gottar sig, fast jag vet inte jag, hur mysigt kan man ha det på Gotland såhär i höst/vinterrusket? Tjaa, i och för sig kan det nog vara rätt muuusigt, trots allt. Ikväll ska vi nog mysa lite också. Vi ska hämta sushi och dumplings från Ängbyplan, se någon bra film och mysa i soffan med tända ljus. Japp, så får det bli. Vi hörs!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: