I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Äntligen!

Kategori: Allmänt

Äntligen har vi köpt en kaffemaskin. Vi har i hushållet och elsewhere diskuterat fram och tillbaka om vi verkligen skulle köpa oss en såndäringa kapselmackapär men idag blev det så alltså dags att införskaffa oss en. Vi har en ganska lång tid gått och funderat både jag och Kalle på var sitt håll, vilken maskin som är bäst och om det är värt pengarna. Ett tag ville jag absolut inte ha en, tyckte det var för dyrt och lite småfånigt. En kaffebryggare fungerar alldeles utmärkt. Kalle å andra sidan var jättepå, ville absolut ha en men då skulle det absolut vara en Nespresso. Den tyckte jag var lite för snobbig. Vi testade lite andra maskiner, har smakat kaffet ifrån både ditten och datten. Jag har den senaste tiden var väldigt sugen på en men då har Kalle lite svalt sagt att mjaa... det är rätt dyrt. Så där har vi gått omkring och ömsom pratat oss varma om, ömsom kylt ner längtan efter en. MEN, nu så står det ändå tillsist en vit, söt, ganska stor mackapär i vårt kök. Den heter Nespresso Lattissima + så jaaa, karln vann denna gång och jag kan hålla med om att Nespresso faktiskt gör godast kapselkaffe. Även om jag inte känner så jättstor skillnad. Det är en sån med mjölkskummare, så att jag kan få en god latte. NÄSTAN som att gå på café, faktiskt. Jag kan inte få till någon tjusig nalle, fint löv eller hjärta i mitt skum men vad gör det!?
 

Vi invigde den i eftermiddags. Kalle med en Napoleonbakelse och jag med en biskvi. Ellen snodde snabbt åt sig halva kakan men jag blev ändå fullkomligt proppmätt! På tal om proppmätt. Vi har också ätit jättegod sushi idag ifrån Ängbyplans sushiplace. Vi köpte även med fyra av deras dumplings och de var också jättegoda. Rekommenderas varmt!
 
Jag skulle mest lägga upp lite bilder eftersom det saknats i det senaste inlägget. Här nedan ser ni Ellen på väg till sin första picnicutflykt med förskolan. För några veckor sedan gjorde hela dagis ett besök på förskolan Tusenfotingen. Sååå stolt var Ellen när hon traskade iväg med matsäcken på ryggen!
 
 
 
I ryggsäcken ligger det nerpackat en matlåda med pastasallad, ett paket russin, ett äpple och en festis.
 
I fredags var det som sagt fotograferingsdags på dagis. Då vart det stora fina pärlhalsbandet på.
 
 
Och i gårkväll fick hon en ny tatuering. Denna gången blev det en på armen. Själva bilden fick hon av BVC-sköterskan efter att hon hade fått rita, leka med boll, väga sig, mäta sig, prata och berätta osv.
 
 
Idag har jag äntligen också fått tummen ur och gått till gymmet. Jag styrketränade dryga timmen samt cyklade 7 km på motionscykeln. Ellen och Kalle var i simhallen och lekte av sig lite. Det har varit en skön lördag med lagom mycket aktivitet. I morgon kl. 12.00 går Hässelbyloppet. Kalle ska kuta, jag och Ellen ska stå vid vägkanten och hejja på.

Kommentarer

  • Micke säger:

    Nice med en sån där kaffemaskin, tycker själv att det skulle vara bra med en sån. Men blir inte de där kapslarna dyrare än vanligt kaffe per kopp?? Det är en föreställning jag har och anledningen till att det inte blivit någon sån maskin..

    Svar: Jo självklart kostar det en del men jag tycker inte riktigt man kan jämnföra bryggkaffe med denna sortens kaffe. Det är ju espressokaffe. En kapsel/kopp kaffe kostar 4-5 kr beroende på sort och så tillkommer ju lite mjölk om man vill ha i det. På stan kan du få ge 25-45 kr för det samma ungefär...dock i aningen större mängd ibland.
    Rojsdotter

    2012-10-27 | 10:03:40
    Bloggadress: http://michalw.blogg.se

Kommentera inlägget här: