I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Veckan som gått

Kategori: Allmänt

 
Jodå hyllan åkte upp och av bara farten möblerade vi också om i vardagsrummet. Inte en möbel står kvar där den stod före ommöbleringen och ändå lyckades jag och Kalle fixa allt i hop på bara en söndagseftermiddag och kväll. Mycket bra jobbat, tycker jag! Ellen blev helnöjd över hyllan och nu stoltserar (mestadels av tiden iallafall) alla gosedjuren där uppe.
 
 
I vardagsrummet plockade vi ur allt ur skåpen och staplade glas och prydnader i hela köket sen kasade vi bokhyllor, vitrinskåpen och tv-bänken osv. på små grytlappar och en del filtar. Det där med grytlappar är faktiskt väldigt praktiskt och ett litet tips till alla er som vill flytta möbler men inte repa golven. Nu kan vi utnyttja värmen ifrån elementet under fönstret bättre eftersom soffan inte står framför det. Så skönt med lite värme!
 
På jobbfronten finns inte mycket nytt att förtälja, det är en långdragen historia men nu står det i alla fall bara mellan mig och en till. I morgon måndag kl. 8.30 ska jag få träffa VD´n för företaget och jag är mycket spänd och förväntansfull. Rektryteraren hade i fredags spenderat ca timmen i telefon med min förra chef där de diskuterade mig och min personlighet. Tänk om man hade fått avslyssna det samtalet. Wow...eller kanske skönast att inte fått göra det?! I vilket fall så hoppas jag att han bara sa bra saker som gör att de väljer mig i slutändan. MEN, den som lever får se för nu måste de väl ändå bestämma sig snart? Även om jag inte får jobbet är detta en mycket bra erfarenhet och jag har lärt mig en hel del.
 
Ellen har lekt mycket Alfred den senaste tiden och de är ju för härliga de där två. De kivas och skriks, bråkas och slåss en hel del i mellan kärleksförklaringarna och de intensiva lekarna. Men roligt har de och de tycker mycket om varandra, helt klart! Här "åker de till England", de flyger och har fått liggstol på planet! Haha!
 
 
Det är mycket "leka doktor" "gå till jobbet" (med packade ryggsäckar på ryggarna) och duplobyggande. En annan favorit är Alfreds och lillebror Elliots nya våningssäng! Ursäkta den dåliga bildkvaliteten. Iphonebilder blir inte så bra i halvskumma miljöer/ mörka miljöer.
 
 
Igår var vi och hälsade på Martin, Hedvig och lila Ingrid i Saltis. Vi hade otur med vädret och kurade därför inomhus hela dagen med tända ljus men hade det urmysigt. Vi fick jättegott kaffe med äppelkaka när vi kom runt 14-tiden och sedan lagade Martin en fantastiskt god fisk- och skaldjurssoppa med saffran i. Mums! Därefter hade Hedvig en gudomlig rababerpaj på lut. Vi hann med massor av föräldra- och barnsnack, lite avundsjukt prat om utlandssemestern som hägrar i snar framtid (det är inte vi som reser, tyvärr) och annat smått och gott. Vi rullade sedan hem.... i dubbel bemärkelse.
 
Idag har vi gått tipsrunda med familjen Kjerner och blivit bjudna på hälsokost a la Tommy, inspirerad ifrån deras hälsoresa de just varit på i två veckor på Mallis. Härlig vegetariskt bufféfat med diverse grönt men även lite parmaskinka och gravad lax slank ner. En massa groddar, fröer och virvlat vattten. Allt var supersmarrigt.
 
Jag hoppas nu att veckan som kommer ska gå fort med tråkigt styrelsemöte, lite nödvändig träning och förhoppningsvis en jobb-landning som går i lås, för att sedan bromsas in och gå riktigt långsamt från och med fredag, för då ska vi bara ha skoj och njuta av mormor och morfar som kommer på besök och ska stanna lite extra länge, ända till tisdag. Det ska bli riktigt roligt!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: