I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Till tomten

Kategori: Allmänt

Ellen satt i badet igår och diktade sin önskelista till tomten. Jag tog noga anteckningar och om ärligheten ska fram så fick jag i stort sätt dra ur henne önskningar. Hon har inte riktigt förstått vitsen med julen ännu och det är ju på sätt och vis väldigt befriande. En sak kom helt av sig själv och mycket spontant, resten fick jag fråga mig fram för att få veta vad hon ville ha. Listan ser ut på följande sätt.
 
Ellens önskelista till TOMTEN.
1. Ett halsband. Rosa med nåt glittrande
2. Rosa gosedjur, en gosenalle
3. En klänning att sova i (Nattlinne) gärna med Jordgubbslisa på!
4. Ellengodis (Godis som inte är till mamma och pappa också)
5. Russin
6. Hårtofs eller diadem Rosa eller lila
 
Och föresten så heter inte den ljusrosa lilla kaninen Carina...den heter Angelina Ballerina! Så det så. Det förklarades klart och tydligt flera gånger under helgen.
 
Min egen önskelista till....öhmm tomten dårå:
1. Velourdress (röd) från Cubus
2. Svarta eller mörka gympadojor
3.Nyaste pocketen av Anna Jansson och Mari Jungstedt OCH den som heter Monster av Michael Dahlén
4.En spa-dag
5. Gosiga mulliga innetofflor
6. Handdrejade keramikmuggaar
7. Krukväxter
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: