I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

En härlig helg

Kategori: Allmänt

Det blev en riktigt bra helg faktiskt, tycker annars att det varit mycket tråkigt på sistone. Man är snorig, hängig, grå och smådeppad, det är höstrusk och mörkt ute nästan jämt och jag personligen har nästan inte haft _något_ att se fram emot och det kan väl göra vem som helst deppad!? Har man dessutom oändligt med tid över att grubbla över detta faktum, ja då är nog deppigheten nära de flesta!
 
Men helgen har som sagt varit väldigt bra. I fredags hämtade jag Ellen lite tidigare och vi gick till lekparken och gungade, träffade på Anna med barnen och hängde med dem hem i väntan på att Kalle skulle komma hem från jobbet. (Han har jobbat extra hårt och länge denna veckan för de har haft en stor grej på jobbet som skulle bli klar och "släppas" på fredagen. Barnen hade fredagsmys (själv avstod jag öl och chips men satt med och snackade lite med våra trevliga grannar) med chips, pepparkaka och saft. När Kalle kom hem beställde vi vårt eget fredagsmys och hämtade så pizza från den lokala krogen där vi bor. De gör jättegoda pizzor. Ellen fick vara uppe lite längre och när hon gått och lagt sig dracks det lite vin och vi tittade på tv, pratade och hade mysigt.
 
Igår åkte vi till stan och kollade ut nya glasögon till Kalle, jag tror han kommer bli jättefin i dem! Sen gick vi lite i affärer, pekade ut lite önskningar inför jul samt handlade lite julklappar också faktiskt. Ellen och Kalle byggde lego på Åhléns och jag provade parfymer. Mmmm, har hittat en ny favorit som jag önskar mig i julklapp. Vi var också och trängdes med 200 andra i Nespressobutiken för att handla några rör kapslar till kaffemaskinen. Vi köpte jättegott kryddat kaffe. Macadamianöt! Och lite annat också. När vi var trötta på shopping gick vi till Arigato och åt "japansk middag" (som bestod av tempura, både grönsaker och två jätteräkor, sushi, misosoppa och glass. Det var ungefär i storlek som tre små rätter. ) och så beställde vi också dumplings. Både vegetariska och med kött. Detta delade vi sen på alla tre. Så himla gott. Vi drack vitt vin till också. Jag kan varmt rekommendera den restaurangen även om personalen är någon svårtinad. Det var kyligt mottagande men på slutet fick vi några leenden om än knappt men maten är jättegod! Tror de var oroliga för att Ellen skulle förstöra den lugna, tysta miljön men hon skötte sig exemplariskt tycker jag. Hon är himla lätt att ha med på restaurang måste jag säga. Tack och lov!

Idag fick vi sovmorgon, Ellen kom in lite över 8 med lokatten, snuttekanin, Brunokanin, kudde och gud vet vad och skulle promt ligga i mitten och åla men efter ett tag så lugnade hon ner sig och låg lugnt och stilla där i minst 30 min, så jag tror vi åt frukost först runt 9.30 idag! Sen var Ellen utan för huset bara och lekte med Alfred. Anna hade placerat sig på en stol ute och där satt hon med söndagsbilagan medan ungarna strutta runt. Såg rätt skönt ut, trots det kyliga vädret!
 
 
Ellen och Alfred räfsar, städar och åker bil.
 
 
Titta mamma, nu är overallen helt okej i storlek, tycker jag!
 
Därefter promenerade vi till Coop för att handla lite och stannade på vägen för att Ellen skulle få leka och gunga. Vi skulle bara småhandla lite men som vanligt när vi inte tar bilen utan bara går med Ellens lilla vagn, så hittar vi massor vi vill köpa. Som tur var så gick det att packa allt på vagnen, trots att vi köpt flera packar toapapper också! Kalle fick bära Ellen bitvis men det tror jag båda bara tyckte var mysigt. När vi sen kom hem målades och ritades det flitigt av Ellen, det är väldigt mycket runda figurer med lååååånga ben och armar. Alla fötter och händer är runda klumpar och ögon får ofta vara med också, just nu. Härom dagen målade hon på sin skrivtavla och berättade att det var  minsann ett spöke med morrhår. Detta var vi ju tvugna att föreviga med ett foto. Lite kul att visa henne sen.
 
 
När jag kollade igenom lite foton häromsistens så hittade jag detta gamla kort. Jag tycker hon är så bedårande här. Första gången hon visar stort intresse för en bok!
 
 
Jaha, nu väntar ännu en såndär tradig vardag. Jag ska försöka bli frisk så jag kan börja träna igen. Det borde gå bra om inte Ellen kommer hemdragandes med fler baskilusker bara! Jag tycker mig känna lite sug efter träning, om än väldigt svagt......

Kommentarer


Kommentera inlägget här: