I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Examensdags

Kategori: Allmänt

Alldeles snart, faktiskt bara om tre dagar så blir jag färdigutbildad. Ska bli så skönt att få lägga den här tiden bakom sig och förhoppningsvis kommer jag ha jobb snart. Vi håller tummarna för det. På onsdag ska vi i alla fall ha champangefrukost i Humlegården och sedan blir det mat på skolan samt lite fira. Bland annat ska vi (alla i klassen) släppa varsin heliumballong kl. 13.00. Det blir roligt och symboliken är ju fin också. Släpp taget om det som är och se framåt uppåt! Men först är det redovisning av LIA-perioden, inlämning av rapport och omdömet ifrån handledaren från lian som ska göras, så måndag och tisdag blir nog rätt köriga. Jag fick fint omdöme, så det känns ju bra. Sista dagen på praktiken var hektisk med fix in i det sista men till slut fick jag sätta mig ner och prata ostört en lång stund med min handledare, det kändes bra. Vi pratade om både mig, yrket i sig och henne. Jag fick sen jättefina blommor och de hade fixat jordgubbar och glass som vi allesammans fikade på och jag fick tacka av och ge Madde hennes blomma och lite goda tryfflar jag köpt. Det var en jättefin sista dag och jag kommer sakna de där tjejerna. Det har varit både roligt, jobbigt, lärorikt och tråkigt. Allt i en enda röra men härligt ändå! Jag är i det stora hela nöjd med min praktik.

Idag har vi sått det sista. Bönor och lite olika slags squash. Hoppas det blir bra. På eftermiddagen var vi till Tommy och Eva på kalas, Tommy fyller 65. Massor med folk och massor av god mat och fika. Det har varit soligt och härlig hela dagen, varmt och skönt! Ellen fick snabbt nya kompisar och har lekt i deras lilla lekstuga och haft så roligt, så roligt.

i lekstugan

Förra helgen var Hedvig, Martin och lilla Ingrid på besök. Vi hade tur med vädret även då och åt lunch på vår uteplats. Jag bjöd på min tomatsoppa och Kalle hade bakat ett gott bröd. Sen åt vi gul exotisk fruktsallad med vispad grädde och rosa dressing efter det. Till lilla Ingrid packade jag två stora papperskassar fulla med kläder och mor såg ganska nöjd ut. Vi pratade och hade jättetrevligt, tiden går bara för fort! Hoppas vi kan ses snart igen. Ingrid hade redan vuxit massor sen sist.

Hedvig o Ingrid.

Häromsistens var vi även på besök hos våra grannars lantställe. Det var också en trevlig dag med fika och vi gick ner till sjön och tittade. Alfred och Ellen var så söta och promenerade hand i hand. Stannade och tittade på djur, kryp och gräs längs vägen. Det är så roligt att se hur lätt det är för Ellen att få kontakt med både barn och vuxna. Hon är lagom blyg och sen efter ett tag är det som bortblåst och hon pratar och tjattrar på, håller handen och kramas.

Fikastund

Hon är jätteglad i bebisar just nu också. Allt ifrån lilla Ingrid till Elliott som är snart året. Det ska kramas och hållas där också. "Men ja måtte ha toff då, annars dra dom i hårjett", säger Ellen. (Elliott älskar att dra henne i håret, så hårsnodden åker fram när de ska kramas... )

Igår var Mats på besök över dagen. Vi åt lunch på O´Leary´s och sen tog vi bilen ut till Drottningholm. Vi hann inte med så mycket men en liten promenad samt en kaffe med gott fika till, innan vi skjussade honom till Värtahamnen. Han skulle nämligen vidare på kryssning. Det är roligt när gamla norrköpingskompisar vågar sig hit och hälsa på! Mer sånt!

Kommentarer

  • Heddan säger:

    Tack än en gång för alla fina kläder och för en härlig dag hos er! Grattis till din examen! :) Många kramar

    2012-05-28 | 15:41:13

Kommentera inlägget här: