I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Smått kaotiskt

Kategori: Allmänt

Senaste veckan har varit kaotisk minst sagt. Jag har legat på sjukhus och blivit opererad för inre bråck, vi har en vän inneboende (Kotten) och Kalle har varit hos läkaren för att hans huvudvärk från då han var på Malta, vägrade försvinna. Det visade sig vara en svullen och lite inflammerad bihåla. Nu mår han mycket bättre och så gör även jag. MEN jag mår inte 100 bra, har svårt att gå och röra mig obehindrat och är skittrött och har ont varje gång jag äter eller dricker. Det blir bättre och bättre tack och lov.

Idag ska vi till Tullinge och besöka Eva och Tommy. Vi ska inviga våren på Kajkanten (ett café) och äta deras underbara räksmörgåsar. Mums. På eftermiddagen ska vi åka till Hedvig och Martin. Vi ska äntligen få träffa den lilla vackra Ingrid. Jag och Kalle var ute på förrådet igår och plockade in lite kläder i stl 56-62 som hon ska få ärva från Ellen. De är som nya!

Jag hör av mig igen senare men här kommer lite foton som legat och mögglat i min mobil, bland annat ett på Ellen i en rosa boa. Den hängde som dekoration runt chips och ostbågar på Coop för ett tag sen. Hon älskade den och ville givetvis ha den med hem. Ska se om jag kan fiska fram en riktig snart.


Ellen i rosa boa

Säkrade lite vårtecken på väg hem ifrån tuben, härom dagen. Nog någon vecka sen.

videung

Ellen var obevakad på övervåningen i någon 10-15 minuter och hade gått in i gästrummet. Där på balkongdörren hängde Kottens nessesär och i den låg en ask med tandtråd och ett paket nässervetter. Hon hade plockat ur alla servetter och vikt ut dem över Kottens kudde. "Bäddat" liksom och med trandtråden gjorde hon så här:

trandtråd

Tur vår gäst är både tålmodig, snäll och ser det komiska i saker. Han bara skrattade åt alltsammans. Thank God!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: