I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Intet nytt under solen

Kategori: Allmänt

... kan jag inte påstå... men den skiner åtminstone idag och det med råge. Synd på blåsten bara men det är ändå härligt och riktigt vårigt ute. Om det vore några grader varmare hade issmältningen gått ännu fortare men man kan inte få allt här i världen. En praktikplats verkar i alla fall vara på gång nu men än vågar jag inte ropa hej. Jag mailade kontrakt/avtal i onsdags och har inte hört något sedan dess, så lite orlig är jag allt men vad fasen, de sa ju att jag var välkommen!?? Det måste väl betyda att de bestämt sig? Men jag vet inte... de kanske läste nåt i avtalet de inte gillade! Vi får se om de hör av sig snart. Att de har massor att göra där på Wise har jag förstått i alla fall. Tjejen som håller i allt lönearbete ringde mig 18.40 i onsdags och då hade hon "några timmar kvar på jobbet " sa hon. Puh... sånna arbetstider vill inte jag ha! Alla hade dessutom blivit godkända på tentan. Den sista vi har, så det var ju skönt. Jag har inte hämtat ut min ännu, så jag vet inte hur det gick för mig. Bara jag är godkänd är jag nöjd, vad det gäller den!

Helgen ser lovande ut vädermässigt så jag tänkte vi skulle försöka vara ute lite mer än vad som blivit den senaste tiden. Ikväll kommer Ellens farfar hit också. Jag tänkte bjuda på tacopaj, för det har han garanterat inte ätit. Då blir jag snopen iså fall. Ellen ser fram emot besöket och vi också.... och hon pladdrar.... och pladdrar. Vi pratade om farmor, farmor som hade gett Ellen den väst hon har på sig och farfar som ska komma, inte idag men i kväll.... utan hund.... Inte lätt med alla begrepp. Hon är bedårande när hon ska förklara eller berätta... "eeemmeee"...säger hon så hon får lite betänketid och så klämmer hon i och ut kommer diverse ord i fel följd men vi förstår ändå, oftast! Hon rättar annars gladeligen då man missuppfattat eller hört fel. Hon ARTIKULERAR högt och tydligt (fortfarande med fel bokstavsföljd, uteslutande bokstäver eller med helt fel uttal) och det är svårt att inte skratta. Hon är för skön! -Nej, mamma, fyyyyyysejjjj, säger jag. -Jaha, du fryser. Okej. Eller; -Du måste "fätta" den, den är "futti"... Jag svarar; jo den är lite smutsig men den får duga en dag till (om tröjan) osv. I morse på väg till dagis; -Vad ska vi bjuda farfar på för mat när han kommer då tycker du, Ellen? -Emmmeee..... ketthupp?! -Inte bara ketchup väl? säger jag.... -ehmmeee.... kojjv? ocke....ockeee.... eehmmme... addokado! -Okej, så farfar ska få ketchup och avokado, tycker du? Jae, svarar Ellen och ser mycket nöjd ut. Det passar åtminstone bra till tacopajen som jag tänkte mig! Korven kan vi skippa för den kommer alltid med i alla Ellens konversationer om mat. Hon vill alltid köpa korv, äta korv, ha korv, se korv osv. Förstår inte alls denna förkärlek till korv! På söndag skulle vi egentligen ha besökt vänner söder om söder men det blev inställt så jag bjöd över Eva och Tommy på lunch. Det är garanterat vår tur nu! Jag ser fram emot helgen med andra ord. Kul med lite socialt mitt i allt plugg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: