I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Goda nyheter

Kategori: Allmänt

En snabb runda in på bloggen för att tala om att jag fått bekräftat att det blir LIA på Wise Group trots allt. Gud så skönt att det ordnade sig till sist! Nu är det bara kanske ett tiotal i klassen (om ens det) som inte fått praktikplats och det vore fasen om inte alla kunde finna sig en plats! Jag ser fram jättemycket mot att få praktisera där men är samtidigt nervös, eftersom de använder samma löneprogram (fast större och mer komplicerad version) som vi lärt oss i så antar jag att det är stora förväntningar på mina prestationer nu. Huuaa.... tänk om jag gör bort mig!?

Idag har jag varit på diametri-behandling, för första gången. Det var smått obehagligt, gjorde lite ont då och då men det var ändå okej, inte alls så farligt smärtsamt som jag trodde det skulle vara. Nu är hakan hårfri, (överläppen ville de vänta med för snart kanske laserbehandling blir landstings-okejat och då väljer vi en behandlingen istället) smått svullen och rödprickig. Vi får se hur många behandlingar det krävs. I o m att jag har hormonsjukdommar brukar hårsäckarna vara flera och mycket mer envisa tyvärr.

I morgon ska vi äntligen få träffa lilla söta Ingrid! Hedvig o Martins lilla dotter, tre veckor gammal. Åh som jag ser fram emot det. Det ska bli jättespännande att se hur Ellen reagerar också. När hon träffade Moa första gången och lilla Fabian lika så, så var hon ganska oberörd men allt ändras ju! Hoppas att även hon ska tycka det är roligt!

Annars då? Tja, vi pott-tränar Ellen lite smått men hon är inte mer intresserad än vad hon varit det senaste halvåret/året så jag tycker inte vi kommer någon vidare vart framåt. Vi lockar med djurkex men nja.... hon vill bara ha kex ändå, trots att hon inte "levererar" så att säga. Vi vill inte tvinga henne heller men vi frågar henne och lockar lite. Förhoppningsvis kan vi fortsätta så här och så släpper det , mer och mer.

Kalle kom hem ifrån Malta igår och var rätt trött så jag tror vi mest slappar och slöar ikväll.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: