I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Allt har ju gått bra....

Kategori: Allmänt

så här långt, VG på alla tentor utom en! Idag hade vi redovisning och även om jag väl känner mig som den mest oförberedda i världen så gick det bra, vi klarade redovisningen utan några större problem och visst, vi hade väl missat några småsaker att ta upp men det gick fint! Hade vi samarbetat mera och jag inte hade blivit inlagd och opad mitt i allt hade det kanske gått ännu bättre men nu är det över i alla fall och det är SÅÅ skönt! Allt är klart, förutom en liten rapport som ska lämnas in efter lian bara. Nu kan jag bara slappna av, lägga allt bakom mig och se fram emot en åtta veckor lång praktikperiod. Jag hoppas jag får lära mig massor av nytt och bra, jag hoppas mina arbetskamrater är trevliga och jag hoppas jag kommer att göra ett bra jobb. Jag lovar att göra mitt bästa, som alltid!

Förra söndagen var vi först med Eva och Tommy på ett av favoritfiken - Kajkanten som ligger så fint vid Tullingesjön och åt den obligatoriska räckmackan! Jättemysig stund! Det är så fint där både pga alla antika möbler och saker (som de även säljer) och för att det ligger fint vid sjön. Personalen är jättetrevlig och det är humana priser!

mysiga caféet

Ellen ÄLSKAR räkor, det har hon garanterat ärvt efter mormor som brukar berätta att hon köpte räkor för sin lördagsgodispeng!  Gulligt, eller hur!? Jag och E delade på en räkmacka och ändå tiggde hon räkor och ägg av både Tommy och Eva, den lilla skruttan. Dessutom åt hon mer än halva av vår. Efteråt drack vi kaffe och mumsade i oss varsin minibiskvi som var fylld med den godaste chokladtryffel! MUMS!

minibiskvi

Här sitter gänget minus fotograf Kalle. Kolla in Ellen, smått putt för att räkorna är slut!

Vi vid fiket

(Vad säger du Johanna, skulle du inte gilla det här stället? Du som gillar gammalt och nött.... )

Pappa Kalle, Ellen och Tommy

Efter att vi hade mumsat i oss allt gott gick vi en liten tur bland de olika sakerna som var till salu och tittade sen var vi tvugna att ge oss iväg. Vi skulle ju få träffa lilla Ingrid och hennes föräldrar Martin och Hedvig. Jag hoppas att de inte blir arga på mig nu när jag lägger ut denna fina bild! Säg till om ni vill att jag tar bort den!

hos familjen

Vi blev bjudna på högklassiskt fika. Härligt nybakade hallonmuffin och gott kaffe. Tiden rinner iväg och vi pratade bort flera timmar. Ellen höll låda och lilla, söta Ingrid sa knappt ett pip på hela tiden. Tydligen kör hon skrikfest på kvällarna! Stackarna, hoppas de snart få sova lite bättre alla tre.

Jaa, vad mer har hänt då? Idag drog Kotten (vår inneboende) vidare. Han ska nog vara kvar någon vecka till i Stockholm men valde att bosätta sig hos en annan vän så han inte "skulle utnyttja oss för mycket"...vi såg det mer som ett mycket trevligt besök, vännen! Hoppas du trivdes hos oss, vi trivdes med att ha dig här och Ellen har redan frågat efter dig flera gånger.

Idag efter redovisningarna gick ca 20 st ifrån klassen till "Jensens böffhus" och åt en härlig lunch (min var det i af, med fräsch salladsbuffé och kycklingfilé) och drack lite vin, pratade av oss och sa hejdå. Vissa skulle sedan även sammastråla på kvällen igen och göra utekväll, jag hoppar den biten och är mer än nöjd ändå. Helgen blir lugn, vi har inga måsten. I morgon ska vi in till grannen på påskpusselfest, äta, pyssla och ha mysigt med ett nytt gäng folk vi aldrig träffat. Ska bli väldigt spännande och roligt initiativ av grannarna att bjuda in. Vi brukar ju hänga lite nu och då.

På söndag har vi barnvakt! Tjohooo! Då ska jag och Kalle verkligen hålla tummarna för fint väder. Vi ska ut i skogen, fågelskåda, grilla korv, mysa och picnicka. Hoppas på en underbar dag!

See ya!

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Du har så rätt så rätt =) ett ställe i min smak.. såg ut som ni hade en mysig stund.

    Lycka till på praktiken.

    Kram kram

    2012-03-23 | 22:18:48
    Bloggadress: http://www.villa-svea.blogspot.com

Kommentera inlägget här: