I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Några dagar i Kalmar

Kategori: Allmänt

Jaha, då var man löneadministratör då. Och med fina betyg också dessutom, om jag nu får skryta lite... nu gäller det bara att snabbt som tusan hitta ett jobb också, så att man inte tappar sina kunskaper. Men först lite semester! Eller ja, först hade jag några dagar hemma då det städades och pysslades i ösregnet. För regnat har det. Som in i bänken. Trist måhända men säkert bra för blommor, buskar och all min odling på lotten.

Sedan i tisdagskväll är jag i Kalmar med lilla familjen och hälsar på mina goa föräldrar. Sent på kvällen anlände vi till dukat bord. Det är så skönt att "komma hem" och bli lite ompysslad, få massor av god mat, få prata av sig och ta promenader och bara ha det gött. Och så sover man så gott i mammas gästsängar och Ellen blir ompysslad, får stå i centrum (ännu mer) och vi hittar på en massa skoj. I går var jag, Kalle och Ellen också en runda till Johanna, min gamla barndomsvän och klasskamrat och hälsade på. Det var roligt att få ses igen och prata bort en stund på gamla minnen och nya. Gofika fick vi också! Ananaspaj med vanlijvisp. Mums! Jag vill ha receptet Johanna!


Kalmar slott

På nationaldagen var vi in till stan och gick runt och kikade i och på Kalmar slott och den fina parken runt omkring där. Lilla pappsen har arbetat där ett tag nu och gjort en massa fina saker till slottet. Bland annat en superstor, tung smidesljusstake som hänger i taket i en av salarna. Den har väl en diameter på 3 meter eller så, i runda slängar!

Parken var jättefin och full av vackra träd, buskar och blommor. Ellen sprang omkring, jag fotade blommor och ja, vi hade alla trevligt.

Mor och Ellen

Här har vi mamma och Ellen som sitter och vilar sig lite på en bänk.


Pappa

Pappa poserar framför slottet.

Näsduksträd

Ett av alla träden i parken var ett s.k näsduksträd. Visst är det häftigt!?

Lökväxter

Lökväxterna var nästan överblommade men det var fint ändå och Ellen matade en massa fåglar i dammen.

I morgon blir det nog skälbygård om vädret är med oss. Vi tänker ha lite picnic och tar nog med en pastasallad. Mamma är så bra på att skapa roliga och goda sallader av olika slag. Sen på lördagen åker vi nog ner till husvagnen och tittar till den, tar en långpromenad med deras husvagnskompisar och grillar lite eller så. Vi får se, vi får hålla tummarna för sol och värme men tyvärr visar rapporten det motsatta!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: