I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Sen sist

Kategori: Allmänt

Har vabbat Ellen i två dagar nu. I söndagskväll fick hon jättehög feber ganska fort och troligen fick hon feberkramp också, för när vi kom upp i sovrummet grät hon alldeles hjärtskärandes men lite frånvarande och hon var inte riktigt med oss. Frånvarande, stirrade med stora pupiller rakt upp i taket en lång stund, svarade inte på mina frågor eller reagerade något speciellt på det man sa. Efter kanske en kvart lugnade det ner sig, då hade vi fått av henne pyjamas och vädrat, tagit tempen och gett febernedsättande. Puuhh..... lugnet la sig så småningom och hon sov sen hela natten ända till 9.30 dagen därpå. I måndags låg febern på 38.8-39.3 ungefär och idag har hon inte haft över 38.2 i alla fall, så det går åt rätt håll och idag har hon lekt med Alfred och Elliott en lååång stund. Vi hann sitta och fika och mysa på baksidan, åka på bilarna och cyklarna, hämta spenat på lotten, prata och busa inomhus och se på Alfreds fina dockhus (jag vill ha ett till Ellen!) som Anna renoverar för fullt just nu m.m. En skön dag i lugnt tempo. Jag har även rensat stora allmäna rabatten vid parkeringen idag. Skönt att få det gjort! OCH ringt kommunen om våra träd. De vill inte fälla några men har lovat att komma och titta på dem i alla fall, så kanske att jag kan övertyga dem om två av dem. Vi får se.

Helgen regnade mest bort tycker jag men på söndagen var Ellens farfar o farmor här på eftermiddagen. Vi bjöd först på en jättegod äppelkaka med vanlijsås och på kvällen åt vi risotto med ärtor och paprika samt chili och lime-marinerade räkor. Det var också jättegott. Sallad från egen odling också, såklart. Annars har vi tagit det ganska cool sen vi var i Kalmar. Mycket jobbsökande, lite städning och plock rent allmänt. När det inte regnat har jag försökt vara ute mycket. Med andra ord har jag inte varit mycket ute! Jag lägger upp lite fler bilder från Kalmar och även lite från dagarna som gått här hemma, sen dess.

Ellen o en larv

Mormor, Ellen, morfar, jag och Kalle var på Ekö och grillade korv, tittade på en fin larv och spanade på badet men vågade knappast hoppa i plurret. Det var soligt, ja visst, men väldigt blåsigt och kallt!

Kalle grillar

Kalle myser med fleezen på!

Morfar med korv

Självklart med "en lille en" till korven!

3 generationer

Tre generationer. Tänk att man måste pälsa på sig så i juni månad! (Dubbla jackor!)

Ola & Melker

På besök hos Ola och hans fina vovve Melker. Busig jycke men snäll.

Ellen på bus

Elllen springer och busar med Melker.

Examensdagen

I Humlegårdsparken på examensdagen. Rosie, Maria och jag.

Ballongsläppet

När vi fått våra examensbevis så släppte vi alla våra ballonger, som en del av ceremonin.

Ellen o skottkärran

Hemma hos farfar med nya skottkärran och i den Kotten (Swedbanks egen ekorre).

På dagis sommarfest. Ellen sjunger och dansar

På dagis sommarfest. Ellen sjunger och dansar men vill inte riktigt vara med på kort.



Kommentarer


Kommentera inlägget här: