I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Utmaning tagen!

Kategori: Tänkt om!

Tack Johanna, vi har hållt oss hyfsat pigga och krya faktiskt. Jag är dock rätt snorig o hostig men det känns som att det hör vintern till på nåt sätt. Här är svaret på din utmaning:

1) Vad gjorde du för 10 år sedan?
2002 bodde jag i Norrköping. Jag och Kalle hade då varit tillsammans i ett år och jag var mellan två jobb och började sen studera på Marieborgs Folkhögskola. Jag älskade att styrketräna och fixa fester.

2) Vad gjorde du för 1 år sedan?
2010-2011 var jag mammaledig och tog hand om Ellen, umgicks med en liten grupp mammor och gick till öppna förskolan eller kyrkan där de hade sångstunder och lek för de små. Vi bodde då i Hökarängen i en trea.

3) FEM snacks du gillar?
Cheez cruncherz är en jättefavorit! Mörk choklad, Zeta Crostini de naturella, salta cashewnötter och mandlar.

4) FEM sånger du kan texten till?
"Vill ha dig i mörkret hos mig" (fråga mig inte varför), de flesta utav Lisa Nilsson, Radiodängan som körs för tillfället sätter sig ju vare sig man vill eller inte. Såklart "Blinka lilla stjärna",  "Lilla snigel" och alla andra barnlåtar som Ellen tjötsjunger varje dag sitter ju som en smäck, några av Pink och så lite Peter Le Marc såklart.

5) FEM saker jag skulle göra om jag blev mångmiljonär?
Jag skulle resa massor, köpa sånt som jag och familjen vill ha. Självklart skulle jag engagera mig mer i olika projekt där det krävs att man har pengar, som att bygga hus till bostadslösa, hjälpa fattiga och sjuka, få fler barn till skola och utbildning och säkert rädda lite djur och natur. Så mycket som jag bara hann och orkade med.

6) FEM saker jag aldrig skulle klä mig i eller köpa?
Jag skulle aldrig köpa päls eller skinn-kläder av något slag, undantag skor möjligen. (Men jag bär helst fusk!) Jag skulle aldrig ta på mig neonfärgade kläder utom sånndär skyddsutrustning av olika slag såklart! Jag vägrar bära push up-behåar och skulle inte köpa dyra märkeskläder bara därför att det är av just det märket! Jag skulle heller aldrig köpa aktier eller fonder i bolag som har taskig etik och moral.

7) FEM saker du gillar att göra?
Vara med min familj, påta i trädgården, shoppa kläder och inredningsprylar (tyvärr, jag erkänner men önskar verkligen att jag slapp känna sån glädje i något så otroligt ytligt och onödigt!), cykla och vara utomhus, helst i naturen.

8) FEM dåliga vanor?
Oj bara fem!? Hmmm mitt sjuka sockerberoende står för många dåliga vanor. Att jag ligger för mycket i soffan framför tv:n, att jag alltid pratar i mun på folk för att jag är så engagerad och intresserad, mitt dåliga tålamod med barn men även med en del vuxna och att jag duschar och tvättar håret för ofta, det mår varken huden eller håret bra av men jag känner mig alltid så skitig om jag inte gör det varje dag!

9) FEM favoritleksaker?
Leksaker? Jag leker aldrig känns det som..... mina köksredskap kanske? Jag älskar att laga mat. Datorn använder jag mer som arbetsredskap men visst facebook och bloggen är ju en slags lek för vuxna. Min fina motionscykel kanske?

10) TIO personer som jag vill se göra denna utmaning?
Hmmm.... tjaaa vem skulle det vara? Eva-Li och Josefina kanske? Mamma, Kalle, Mutte, Mats...... vem som helst som känner för det!

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Hahaha kul att du svarade... och skönt att ni är piggare. Här är det Luddisen som är lite kass, hans astma är verkligen ingen höjdare när han är förkyld!

    Kämpa på med plugget, jag tycker du är så duktig!

    KRAM

    2012-01-29 | 20:06:34
    Bloggadress: http://www.villa-svea.blogspot.com
  • michalw säger:

    hehe, antar denna utmaning. Verkar rätt kul, och på ett sätt nyttig för en själv. Håll utkik de närmsta dagarna :)

    2012-01-30 | 16:22:15
    Bloggadress: http://michalw.blogg.se/

Kommentera inlägget här: