I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Mycket stillsamt nyårsfirande

Kategori: Allmänt

Det blev en kall och klar nyårsnatt och vi såg massor av raketer bara precis utanför vårt hus. Kalle var inne med Ellen som ju såklart somnat för länge sedan medan jag, Niklas och Patrik pälsade på oss och gick ut. Alldeles stjärnklart ute och svinkallt men vi höll ut över 12-slaget åtminstone. Jättefina raketer men ett satans liv och usch så mycket läskigt i luften sen! Stackars djur och natur. Visst, det är fint med raketer men jag tycker ändå det borde minimeras. Det vart en väldigt lugn nyårskväll för Niklas hade åkt på en förkylning och mådde ganska kymigt och likaså Patrik var lite snuvig men vi härdade ut. Vi åt god mat (klassikern oxfilé och potatisgratäng med massor av vitlök och grädde och till det hade jag gjort en morotsbea som blev väldigt god faktiskt) och drack lite grann gott vin samt någon grogg och så spelade vi spel och pratade lite grann. Niklas röst höll inte riktigt sa han men jag tyckte nog att han pratade på rätt bra ändå! ;)

Som vanligt togs det inte några kort på hela kvällen. Det är för jäkligt att det bara är jag som är intresserad av att ha fotominnen från dagar som är lite speciella. Jag tog några tidigt på kvällen, precis då vi börjat med maten men sen så glömdes kameran bort. Jag har alltså inte ett enda kort på mig själv i snofsiga nyårsstassen. Nåväl....

Ellen var fin i sin lila klänning i alla fall, den hade hon faktiskt förra året också! Niklas låter Ellen låna hans blue tooth-snäcka. Kul med teknik, tycker hon. Vi t o m pratade lite och det var ju spännande.

Inspektion

Patrik berömmer det goda vinet och pustar ut efter allt lökhackande och potatisskivande. En excellent hjälpredare i köket!

P o N

Vi fick en "På spåret-bok" med tillhörande frågor som slumpas fram av en lite dosa i julklapp av farfar Björn och den tävlade vi lite mot varandra med. Frågorna tyckte jag var väldigt svåra, eller väldigt lätta. Efter det körde vi scrabble som jag ju älskar att spela! Vi åt hallon och saffransglass till efterrätt och efter 12-slaget mumsade vi i oss en härlig ostbricka med tillhörande portvin, sen gick vi och la oss. Idag har vi bara tagit en liten promenad till Hässelbyslott. Det småduggssnöade och var urtrist och ruggigt. Niklas och Patrik körde vi till flyget vid 13.30-tiden och sen dess har det gått i sakta mak här hemma. I morgon är det vardag igen, för Ellen. Vi har semester/ledigt en vecka till men hon ska vara på dagis några dagar denna veckan. Skönt för oss, då ska vi passa på att städa, gå på museum, plugga och lite annat smått och gott. Vi ska hälsa på lite kompisar också. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: