I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Inte mycket blir som man planerar...

Kategori: Allmänt

Det blidde ingen egentid på stan, det blidde sjukstuga 2, för jag däckade i stort sätt till helgen och låg med feber, hosta och snorig näsa till tusen. Jag var riktigt ynklig och är fortfarande trött, hängig och småsnorig fast mycket bättre. Tentan orkade jag inte plugga så mycket som jag hade tänkt mig, till men jag skrev den i alla fall i onsdags och med lite tur så har jag nog precis klarat godkänt-gränsen. Vi hoppas på det! Ellen piggade på sig efter sin förkylning och feber fram till helgen så hon och Kalle fick roa sig själva. De var ute en del, snö kom det också så det blev lite pulkaåkning och så där.

Idag har dagis haft stängt, som tur var hade jag inga lektioner idag så jag och Ellen har haft en mysdag. Vi åkte till stan och träffade Jenni över en fika. Julia var på dagis men lilla Juni 3 månader, var med såklart. En lite skrikig sötnos. Väldigt lik Julia faktiskt. Ellen fick en stor apelsinjuice (med sugrör som är så kul). Den slank ner men så mycket smörgås blev det inte. Sen gick vi lite i affärerna på Ringen men det var inte så värst spännande. Ellen somnade i vagnen när jag gick ut därifrån och sov hela vägen hem på tunnelbanan samt när jag snabbshoppade lite gott till i kväll på hemköp. När jag satte nyckeln i dörren vaknade hon och sa genast att hon var hungrig. Tror jag det, inget mer än två tuggor smörgås och klockan var nästan 14.30! Vi åt lite makaroner och korv. Till i kväll blir det getostciabatta med tomater och basilika samt balsamvinägrett. Mums!

Då och då förvånar pyret oss med att leka väldigt bra på egen hand men så fort hon kommer på att hon är själv blir hon otålig och springer och hämtar någon av oss för att vi ska leka med henne. Duplo är fortfarande lika roligt och i julas fick hon lite nya utav pappa. En gubbe, lite olika blommor och ett fönster m.m.

Ellen med duplo

Hon pratar som en kvarn maler. Det är väldigt mycket "vad gör du?" just nu. Ungefär var 10:e sekund kommer det ett vad gör du mamma eller vad gör hon pappa osv. Sjukt irriterande men väldigt gulligt också såklart. Vid matbordet idag började vi prata om hundar, som hon gillar ganska mycket. Farmor har en hund och den pratar hon ofta om. "Han kan kissa han.... och luppa på benet då...." sa hon idag och Tyson. Luppa är samma sak som att lyfta på benet. Det låter jätteroligt när hon säger så.

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Hej!



    hoppas ni får vara pigga å krya denna helgen..

    Jag har en utmaning till dig i min blogg=)



    KRAM/ J.

    2012-01-27 | 22:44:20
    Bloggadress: http://www.villa-svea.blogspot.com
  • Martina säger:

    Haha, "luppa" är ju en helt logisk sammanslagning av "lyfta upp". Hon är smart din lilla Ellen. Bra med ett uttryck för den där rörelsen hanhundar gör när de kissar. Förresten, vad är det du pluggar till Madde??kram!

    2012-01-29 | 20:09:08

Kommentera inlägget här: