I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Host, harkel, snörvel

Kategori: Allmänt

Här har det varit sjukstuga sedan i fredagskväll då Ellen ganska plötsligt fick hög feber och började hosta något alldeles förskräckligt. Febern och hostan samt en hel hink snor har sedan uppehållt oss alla i familjen sedan dess. Jag har själv åkt på en lightversion med retande, killande hals, smått temperaturökad och allmänt hängig o snorig och nu har även Kalle börjat känna sig rätt så risig. I helgen var vi ganska trötta för Ellen sov inte mer än någon ½-timme, timme i stöten. Vaknade och ville dricka, grät och var eländig, stackarn. Febernedsättande funkade bara hyfsat men vi körde det till natten, så hon skulle få lite respit iaf. Sedan i tisdagskväll har hon varit mycket piggare även om hon är minst lika förkyld och hostig som innan, om inte värre, så har hon haft mycket lägre feber och idag ingen alls. Skönt! I morgon blir nog sista vab-dagen för Kalle.

Själv har jag släpat mig till skolan hela veckan och pressat in skatter, arbetsgivareavgifter, löneväxlingar, traktamenten, jämkningar, lagar och policys i lilla huvvet. Det har gått hyfsat ändå, måste jag säga. Och roligt är det trots att det är ganska så klurigt för det mesta. Jag har idag varit ledig ifrån skolan och suttit halva dagen och räknat på olika övningsuppgifter. Allt sitter inte, långt därifrån men jag har till på onsdag på mig att lära mig utantill. Det ska nog gå. Gör det inte det så får jag väl göra en omtenta senare i vår men jag tror nog jag ska klara det. På måndag ska jag och en klasskamrat plugga tillsammans och det är bra, då kan man tipsa och lära av varandra.

Annars då? Jaaaa.... jag skulle ju börja med lördagsgodis och det har jag gjort också... samt måndagsgodis, onsdagsgodis, torsd.... ja ni fattar va!? Mitt sockerberoende är sjukt på topp och jag är galet irriterad på mitt sug. Jag är hungrig som en varg (äter mer för att dämpa suget efter sötsaker) och trots att jag äter regelbundet och större portioner än vanligt så kan jag inte låta bli sötsakerna. Kex, choklad, kakor och godis slinker ner, bit för bit. Damit! Jag ska verkligen försöka ta itu med detta men tills tentan är avklarad känns det som en bisak, ärligt talat. En sak i taget, som det så poppis heter och nu vet jag att det finns dem som sitter och skakar på huvudet åt mig och tänker; men för fan det är ju bara att låta bli! Och ja, jo så är det ju... men man ska ha ork att ta itu med känslorna och handlingarna som följer med den beslutsamheten och just nu behöver jag inte mer bekymmer direkt.

På lördag har jag lovat mig själv lite egentid stan. Jag ska försöka hitta bra sittande jeans (vilket är nästan en omöjlighet till mina ben) och leta extra noga denna gång. Kanske hitta något fint på rea och bara fönstershoppa lite sådär om inte annat. Helt för mig själv bara. Det ser jag fram emot och sen blir det plugg och umgänge med Kalle och Ellen. Några planer med andra eller på något annat har inte dykt upp. Inte ännu iaf.

Vad ska ni själva göra till helgen?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: