I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Upp o ner, ner o upp...

Kategori: Allmänt

Ja, här går det verkligen upp och ner. Härom dagen var jag på toppenhumör. Det gick kanonbra att lämna Ellen på dagis och jag hade precis börjat köra "positiv förstärkning" på henne vid påklädnad av ytterkläder och det funkar ju! Solen sken fint, vi gick hela vägen till tunnelbanan utan stress i hennes takt och hon pratade och pratade. Så skönt att någongång få ta sig tid ordentligt. Väl i skolan mötte jag Rosie för tentaplugg inför lönebokföringstentan. Vi gick och hämtade ut våra tentor (de i löneadministration vi gjorde för kanske 3 veckor sen) och jag var nervös, för både jag o Ellen var ju sjuka då, så jag hade inte pluggat så mycket som jag hade tänkt mig och velat men min oro var i onödan. Finfina 46,5 poäng av 50 möjliga och VG. Puh så skönt! Vi åt gott fika och pluggade några timmar och det kändes riktigt bra när jag lämnade cafét. Dagen efter var det tentadags kl 9.00 och jag var stressad av tunnelbanestopp. Det var aldrig någon fara men det är ju alltid irriterande. Väl på plats visade det sig att allt ändå blev försenat och att vi dessutom skulle dela sal med en annan klass som skulle skriva en annan sorts tenta. De blev klara mycket fortare än oss, vilket resulterade i att de stod utanför och tjoa och tjimma sen, snackandes om tentan. Detta störde mig (o andra med) sjukt mycket och till sist gick jag ut i korridoren och bad dem vara tysta men de struntade i mig fullständigt. Halva tentan satt jag och kokade och blev mer och mer frustrerad och störd över det där. Tentan var skitsvår och luddig, jag var för dåligt förberedd också vilket inte gjorde det hela lättare så klart. Vid 11.40 gav jag upp. Då hade jag suttit med samma uppgift i en och en halv timme utan att få ett balanserat konto. Kanske kommer jag få göra min första omtenta nu! *suck*

Förra veckan var jag duktig och åt inga sötsaker på hela veckan. I fredags träffade jag min gamla vän i Kalmar och då sket det ju sig... jag åt både kaka och lite glass och därefter fick jag i ett sjukt godisbegär som håller i sig ännu. Det blev ju inte bättre av att vi stannade vid godisbutiken med 600 olika sorters lösgodis, på väg hem i från Kalmar i söndags. Nu har jag suttit med näven i påsen varje dag sen i söndags och månglat in en 6-8 bitar per dag och det känns som att jag aldrig kommer att kunna bli sockerfri igen. Jag tänker bara att när denna påsen är slut, då jäklars.... jaja, vi får väl se hur bra det går! Bra självförtroende jag har va!? Kalle har varit borta sent både i måndags och i går och ikväll ska han jobba över, vilket innebär att jag är ensam med trotsmonstret om kvällarna. Nog för att hon är söt. Till och med bedårande men ack vilket humör hon har min lilla tjej och värre blir det ju av att hon är trött efter långa dagar på dagis. Om jag sen dessutom är på mindre bra humör själv så kanske ni förstår hur myspys det är här hemma.

Nåväl nu har jag tagit mig hem lite tidigare ifrån skolan idag pga strulig mage (suttit ett tag på toa men mår inge bättre för det) och tänker lägga mig på soffan en timme innan jag hämtar mitt lilla charmtroll. I morgon ska jag på en anställnings/praktik-intervju och jag känner mig lite nervös och faktiskt nedstämd men hoppas såklart att det ska gå bra. Vore så skönt att få till den där praktikplatsen nångång så man kan slappna av och koncentrera sig på skolan i övrigt istället. Vi har ju tack och lov skrivit sista tentan nu (om jag inte får omtenta då, vill säga) och har "bara" projektarbetet och grupparbetet kvar, sen är jag klar med min utbildning. Detta stuieåret har gått sjukt fort så här långt och jag tror att praktikveckorna kommer kännas som ännu snabbare och förhoppningsvis väldigt lärorika! Sen ser jag fram emot en sommar! Även om det kommer innebära noll semester och massor av jobb... eller snarare; jag önskar det blir precis så!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: