I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Snöyra och intervjuer

Kategori: Allmänt

 
Vilket härligt vinterväder vi har fått! Snön har fullkomligen vräkt ner över Vällingby senaste veckan och både och jag bilen har i stort sett varit insnöade. Båda har nog varit ganska nöjda med det. På baksidan får snön vara ganska orörd och nu kan jag säga att sedan bilden togs har det nog kommit ca 15 cm! till.
 
 
Fåglarna var väldigt hungriga också. Tror jag det. All mat är ju översnöad om den inte hänger fritt som hos mig.
 
 
Nåväl, helt insnöad har jag inte varit, för jag har varit på kursen/klubben men annars har jag mest suttit i soffan och kurat, tittat på tv, smaskat på saffransbullar och annat smarrigt och stickat lite på min sjal, funderat på framtiden och i fredags även tagit emot trevliga samtal som inneburit att jag nu har tre arbetsintervjuer inbokade nästa vecka. Det innebär att jag kommer ha fullt upp nästa vecka men det är bara roligt.... och nervöst. Jag ska snart sätta mig och läsa på lite om företagen så jag inte kommer helt tom i bollen. Vem vet vad de ställer för kluriga frågor!
 
I fredags var jag också och storhandlade och hittade då en shysst hjälm till Ellen. En typ jofa, fast det står Reebook på den. Spela roll, det är en såndär ishockeyhjälm vilket är perfekt när hon åker pulka. Cykelhjälmen funkar inte alls på mössa och skyddar därmed inte det minsta. Denna sitter som en smäck och idag trotsade vi lite feber och röda utslag och gav oss ut en liten runda. Hon tycker det är så roligt men idag när hon är lite sjuk tröttnade hon ganska fort. Jaja, vi kom ut en stund ialla fall. Frisk luft är ju bra, även om man har lite temp.
 
 
Solen sken och det var sex grader kallt. Kan det bli bättre!? Näää.
 
 
Vi tog en runda upp till centrum också, köpte en granfot, maschallhållare och sen fikade vi varm choklad/kaffe och lite paj på ett fik. Mysig avslutning på utedagen. Sen dess har vi strukit och hängt julgardiner och gjort lite annat pyssel. Snart ska jag laga middag. I kväll blir det lasagne. Hela husets favorit, tror jag. Hoppas Ellen kan få i sig en munsbit åtminstone. Tror det är halsen som stökar för hon äter som en mus just nu, lilla hjärtat.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: