I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Luciafirande

Kategori: Allmänt

 
Hoho jaja vilken vecka! Jag har varit på fyra intervjuer och är ärligt talat rätt trött i huvudet. Men det var det värt för det blev bra utfall. Mer om detta på onsdag.
 
Luciafirandet på dagis var så sött och visst kom det en tår. Tyvärr får man ju inte fotografera eller filma men vi snikade några bilder på Ellen. Mobilen fungerar som ni vet, inte så bra i skumrasket men jag försökte så gott jag kunde att ta några bilder. På morgonen ville hon inte vara lucia utan tomte och ut på gården kom en hybrid!
 
 
Bedårande söt i både tomte- och luciaoutfit, lite av varje. Varför välja liksom. Farfar och Kalle var också där och lyssnade och barnen sjöng så bra, tycker jag. På kvällen sen hade vi i styrelsen annordnat lite lussefirande på gården med glögg, kaffe, bullar och pepparkakor osv. Jättemånga var ute och trotsade kylan. Kul!
 
 
Vi hade satt ut massor av maschaller och tänt en fin brasa också. Skönt med lite värmande.
 
I helgen blir det julstök och städ framför allt. Här ska både svabbas golv, tvättas mattor och julpyntas. Ser fram emot det för här är smutsigt! Jag har faktiskt tröttnat lite på husunderhållning så den senaste tiden har jag varit lite slapp med städningen. Då blir det desto roligare att städa ordentligt nu!
 
Sen får vi väl ge oss ut och åka lite mer pulka, för det är nog det bästa Ellen vet just nu. Trots att det bara är kanske 200 m till dagis så ska hon åka dit och hem varje dag.
 
 
Ikväll är Kalle på julfest. Jag och Ellen har blivit inbjudna till grannarna på lite fredagsmys. De ska snart resa till England för att fira jul, så vi får passa på att fira lite innan de drar. Trevlig helg!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: