I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Äntligen lite flyt!

Kategori: Allmänt

I onsdags blev det påskrivet och klart och jag är numera administratör på Work for you. (Företaget där jag tidigare gick på jobbklubb, på deras huvudkontor.) Tyvärr blev det inte en löneadministratörstjänst men det känner jag inte spelar någon roll just nu. Jag har åtminstone fått ett jobb! Och det är jättetrevliga arbetskamrater (vad jag kan känna nu i alla fall) som verkar jättesnälla och hjälpsamma. De verkar dessutom verkligen uppskatta att jag kommit, vilket såklart känns extra bra. Jag börjar inte förrän den 2 jan 2013 men var inne i onsdags och igår för att få lite introduktion. Det började tyvärr väldigt dåligt med att jag kom försent! Tog bilen nämligen och hamnade i kön från helvete..... körde på etta och tvåan hela vägen till Kista och kom inte fram förrän efter 1 tim och 45 min!! Resan borde tagit 17 min eller så. Men det vart inga sura miner för det. Dagen gick sen i ett och jag fick lära mig en hel del om mina arbetsuppgifter. I går kom jag precis i tid men var dock tyvärr tvungen att gå 10 min före utsatt sluttid för att hinna till bussen. När jag väl var på busshållplatsen så kom den inte! Den blev 10 min försenad minst och jag fick springa till dagis för att hämta Ellen. De stänger 18.00 och jag kom inte förrän 18.03 typ. Pinsamt! Ellen var helt ensamt barn dessutom och hade nog varit det ett bra tag. Tycker att det blir alldeles för långa dagar för henne men vi har inte något val i dagsläget. Jag ska försöka prata med chefen när jag börjar i januari sen om jag kan få jobba 7-16 i stället 2 dagar i veckan. På så sätt kan Kalle göra det samma 2 andra dagar och så kan vi hämta henne vid 17 åtminstone. Jaja, det får gå på något vis. Allt löser sig nog till slut.
 
I dag kommer mina föräldrar upp med flyg. Jag är ledig i dag och Ellen också. Vi ska snart klä granen tänkte jag och så vill jag hinna dammsuga lite innan vi hämtar dem på Bromma flygplats. När vi hämtat dem ska vi åka och handla de sista klapparna och lite julmat på Bromma Blocks. Det lär väl vara sjukt mycket folk men men, det får gå! I år har vi skaffat en riktig gran och även om den inte luktar så gott (undrar varför den luktar i det närmaste piss!?) så är det mysigare på alla sätt. Hoppas min pappa uppskattar den, jag har fått veta att julen är betydelsefull för honom av mamma.... det visste jag inte faktiskt. I år ska vi försöka ha ett lite mindre men mycket vällagat julbord och så försöka att inte behöva äta rester i flera dagar utan ha olika slags julmat till middag, varje dag istället. Det blir nog bra tror jag. I morgon kommer Eva och Tommy på middag också. På juldagen kommer Ellens farfar och farmor för att fira lite också. Då blir det nog den traditionella grillningen skulle jag tro.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: