I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Vad tiden går fort just nu

Kategori: Allmänt

I dag blev jag riktigt deppig när Ellen väckte mig 6.20 med ett; mamma, mamma jag är blöööööööt. Suck, upp och byta blöja och torka av med våtservetter (badet tog vi kl.9.00) och det var då det blev deppat.... för usch, jag tittade ut genom fönstret och vad ser jag!? TVÅ DM SNÖ! Fy! Jag som hade planerat vårstädning av baksidan. Altanen skulle skrubbas, bord och stolar torkas av, gamla löv räfsas bort och rabatterna skulle få lite god kompost osv. men de planerna stöp ju helt. Istället har vi städat lite inne, strukit en mängd kläder och bäddat rent osv. I och för sig skönt och behövligt det med men jag hade verkligen sett fram emot att få vara utomhus i helgen. Hoppas det blir finare i morgon!?

Vad har hänt på senaste tiden då?...det har ju varit påsk. Mina föräldrar och mina gudföräldrar har varit på besök, det var jätteroligt! Vi åt massor av god mat, lammfärsbiffar, hummus, goda sallader, oxfilé och ugnsrostade grönsaker med morotsbea osv. Sen var vi och shoppade lite en dag, jag fick en jättefin vit vårjacka av mina föräldrar i tidig födelsedagspresent för de skulle ju inte vara här då. Vi gick promenader och var ute och grillade korv. Vi hade trevliga samtal och pappa samt Anders hjälpte Kalle att byta till sommardäcken på bilen.

grillpartaj

Ellen stortrivdes som vanligt med mycket folk i huset och många att busa och leka med!

I torsdags fyllde jag år, 37 har man hunnit bli och jag börjar faktiskt känna mig lite gammal. Men nåväl, det duger och min födelsedag var jättebra! Jag blev varmt grattad både av Kalle och Ellen, fick presentkort på ett ställe som heter Aktiv Hudvård precis som jag önskat mig. Kalle bjöd mig sen på lunch också. Mumsig cesarsallad på Drottninghof. Björn och Linnea hade skickat jättefina blommor och på jobbet hade de köpt fina tulpaner samt att de hade köpt fikabröd och vi satt alla och hade en gemensam stund, vi i ekonomigruppen. Urgulligt att de grattade mig! Sen fick jag ett fint kort med söt flodhäst på av Eva och Tommy (de kommer även hit en stund i eftermiddag) och massor av hälsningar på facebook. Så det blev en jättefin dag! Som avslutades med premiärgrillning på altanen. Ryggbiff, färsk sparris och bulgursallad. Och så lite bubbel!

blomster

Veckan på praktiken har varit jättebra och igår avslutade vi jobbveckan med fredags-vin på plan 10. Det är ju 8 företag i koncernen och 6 av dem (eller är det 7?!) sitter i huset så det blev ett gäng som satt på plan 14 och ett på plan 10 och snackade, drack och åt snacks, spelade playstation osv. Väldigt trevligt! Synd bara att man delar på sig.

Helgen blir ganska lugn. Eva och Tommy kommer i eftermiddag som sagt, vi ska hinna storhandla lite, städa av lite till, ta hand om lite tvätt och i morgon kommer ev. farfar Björn hit också.

Sista bilden för idag får bli på årets påskris som vi plockade en småduggig långfredag.

påskris

Kommentarer


Kommentera inlägget här: