I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Storstädning, jobb och magsjuka

Kategori: Allmänt

Ja, vi hann med en dinnerdate i fredags också! Jättetrevligt och opretantiöst, precis som fredagar ska vara. Björn, Kicki och underbart söta Ture var på besök, vi mumsade i oss tacos och hemgjord guacamole, nachos och annat smaskigt. Så typiskt fredag! Efterrätt: kladdkaka och vispad grädde!

B,K,T

På lördagen satte vi igång och storstäda vårt hus, vilket inte har gjorts grundligt en ända gång och då har vi snart bort här ett år nu. Kalle jobbade på som en iller och jag med. Vi dammade varje vrå, putsade fönster, dammsög och städade lådor och skåp, rensade ut och sorterade upp, samt möblerade om och bytte ut lite. Vi är inte riktigt klara ännu men är på god väg! Vad skönt det är att rensa och städa sådär grundligt! Ellen var under tiden med sin farfar på stan. De hade hängt på Kulturhuset hela dagen. De hade haft barnens hus där på alla våningsplan och det hade kryllat av folk. Ellen hade stortrivts och pratat med varenda kotte och farfar verkade rätt trött när han kom hem med yrvädret. Jag kan lova att E sov som en stock den natten! Hon hade haft jätteroligt! Roligast var att krama den jättestora (en person i dräkt) jättepandan från WWF och att få en tatuering ("tattilerinn" enligt Ellen) på armen av en flicka därifrån. Det stod earth hour på den och så var det en bild av en panda med.

På söndagen hade vi lite slappare och lugnare tempo men storstädningen fortsatte. Jag rensade ur Ellen gaderober och hon ville prova sin baddräkt, fick syn på sina flippflops samt sin fina mössa hon fick av mormor i julklapp. Kolla in snyggingen!!

Snygga E

Favvodockorna Pippi och Anna hängde med hela dagen också! Vi rensade och städade så fint i hennes rum.... idag ser det lika illa ut igen! Det är väl bara att vänja sig för värre lär det bli har jag förstått på tonårsföräldrar.

fin min

I veckan var det mest jobb för Kalle och praktik för mig. Ellen har varit på dagis! Praktiken är jätterolig! (När jag har nåt att göra, vill säga.... för många stunder är min handledare bortsprungen och ute på vift och då sitter jag mest där och väntar på att hon ska återvända. Det känns ganska meningslöst men jag har inte så mycket val. När vi väl sätter oss och gör saker är det spännande och lärorikt och hon är bra, pedagogisk och supertrevlig!

Denna veckan är det ju påsk och vi fick ledigt hela torsdagen så jag har varit hemma idag. Tyvärr blev inte dagen som jag tänkt mig (strosa i centrum, shoppa lite kanske osv.) för igår kväll så blev Ellen sjuk. Hon kräktes ner soffan, golvet och senare vaknade hon i sängen och spydde ner alltihop! Tvättmaskinen gick varm till 00.45 eller nåt och ungen fick bada två gånger. Stackarn! Men idag mår hon bra, är hyfsat pigg om än lite kinkig och mer klängig och gnällig (som hon brukar vara då hon är småsjuk) och hon har inte kräkts något mer. Tack och lov! För i morgon kommer ju mor, far och mina gudföräldrar upp och ska fira påsk med oss! Så nu håller vi tummarna för att ingen annan blir dålig eller att Ellen återinsjuknar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: