I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Som att söka jobb

Kategori: Tänkt om!

men jag kommer inte få någon lön, tyvärr. Jo kanske, om jag efter 9 veckors LIA blir anställd av företaget. DÅ kommer jag få lön. Inte visste jag att det skulle vara så nervöst och komplicerat att få en praktikplats!?

Just nu fylls mitt huvud av ansökningshandlingar, tillvägagångssätt och företagsundringar. Jag ska nämligen börja söka LIA-plats. Det är en slags praktik kan man kanske kalla det, fast det är fel egentligen. Det är en del av min utbildning, den sista kursen faktiskt, där det är meningen att arbetslivet ska utbilda mig till en fullfjädrad färsking inom löneadministration. Jättesvårt! Supersupersvårt. Vart ska jag vända mig? Vad ska jag säga? Vem ska jag prata med, vad ska jag tänka på innan jag ringer...eller ska jag maila?!.... frågorna är många och jag blir snart galen av allt som snurrar omkring i mitt huvud. Men jag får göra mitt bästa. Sökt jobb har man ju gjort förr och detta är väl egentligen inte så värst annorlunda. På skolan säger de till och med att man ska ansöka som om det var ett jobb man sökte (och inte en praktikplats) för det är ju liksom lite meningen att de ska anställa en efter de där 9 veckorna.

Så fram med alla bra tips på företag som sysslar med lön nu, go vänner!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: