I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Skogskyrkogården

Kategori: Allmänt

Det var väl för väl att vi hann med att besöka Skogskyrkogården innan vi flyttade härifrån. Det är ju skamligt att jag inte fått tummen ur att åka dit förrän nu men det har helt enkelt bara inte blivit av. Vi har pratat om det flera gånger, jag och Kalle och han har själv varit där på höst/vinterkanten och kikat. Men så igår fick vi för oss att vi skulle ta cyklarna dit. Det gick ju hur lätt och smidigt som helst! Jag tror att det är som allra vackrast i juni/juli och runt alla helgona-helgen såklart men det var väl hyfsat fint nu också. Väldigt rofullt i alla fall. Vi får ta en rundra och titta på alla ljusen i höst.

Skogskyrko

Kanske får vi för oss att ta en ny titt på alla stenarna under rader och åter rader av tallar som skuggar dem så fint redan i sommar. Det var allra vackrast enligt min åsikt. Solens strålar nådde bara fram lite här och var, det var lummigt och mysigt. Så fint att jag glömde fota just det. Typiskt mig! Men denna kullen var också vacker. Ännu finare är det nog när bladen slagit ut ordentligt på träden!

kulle

Efter cykeltrippen åkte vi ut till våra vänner på landet, fikade på deras mysiga uteplats i solen, gosade med hunden och pratade strunt ett par timmar. Ellen åt sill och knäcke som aldrig förr. Tidigare på dagen hade hon glupskt stoppat i sig 2 stycken chili cheezebollar! De tycker till och med jag är heta. Hon är skum när det kommer till mat, det barnet.

I dag strålar solen minst lika fint men vi har varit inne hela dagen (nästan. Var ute en kort runda med Ellen.) och packat. Nu börjar det arta sig riktigt bra. Det är inte mycket mer vi kan packa just nu. På torsdag är Kalle ledig och då ska vi åka till Vällingby och skriva på sista papperna och få våra nycklar! Det ska bli väldigt skönt och såklart jättespännande. Efter det åker vi med lite saker till huset och sen drar vi till lägenheten och packar det sista. På fredags morgon går flyttlasset! Gud så skönt att det bara är en vecka kvar!

På måndag ska jag på en anställningsintervju annars har jag inget direkt planerat i veckan. Den fylls nog ändå, det är jag rätt säker på!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: