I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Sjukstuga

Kategori: Allmänt

Jahapp, då var det dags för sjukstuga. Kalle kom hem kl 16.00, blek om nosen och jättehängig. Han mådde inte alls bra efter lunchen och gick därför hem tidigt idag. Det var nog tur det för han spenderade en hel del tid på toan igår sen och stupade i soffan för att se till att inte smitta mig. Gulligt av honom att ha en sådan omtanke. Och i natt kräktes han sedan ett par gånger men idag mår han mycket bättre och är benen igen även om han är svag och trött, såklart. Därför utesluter jag vinterkräksjukan och tror på vanlig hederlig matförgiftning!

Men Ellen kom också hem från dagis, väldigt lös i magen och var helt spänd och hård över magen. Dock hade hon stor aptit och var pigg och glad i övrigt (när hon inte var grinig och trotsig som hon ju också är till max, just nu) så jag tänkte inte mer på det. Vaken och allert i morse också, mumsade hon i sig en stor skål med filmjölk och bananskivor samt ½ smörgås med ost. Efter det borstade vi tänderna men så skulle jag klä på henne alla ytterkläderna och då plötsligt kräktes hon! Vi tror det var tandkräm, stor portion och alla häftiga rörelser som hon gjorde vid påklädnad men man vet ju inte, så hon får vara hemma idag, hon också. Nu fick jag dessutom (1½ timme senare) byta en stor blaskig blöja och hon har fått feber, så frisk är hon inte!

Så jäkla typiskt nu när mina föräldrar ska komma upp och hälsa på. Det är ju inte en sjukstuga de vill besöka direkt! Jag hoppas verkligen att jag slipper eländet och att Ellen och Kalle friskar på sig snabbt, för på torsdagskväll är det ju meningen att de ska komma. Jag får nog ringa till mamma och förvarna lite, så de har möjlighet att avboka flyget och ställa in besöket. Trist i så fall men vad gör man!?

Kommentarer

  • eva-li säger:

    Jobbigt! Krya på er!

    2011-03-02 | 20:28:13
  • michalw säger:

    Hoppas, som sagt, de kryar på sig och att du slipper få det de har.

    2011-03-04 | 16:29:56
    Bloggadress: http://michalw.blogg.se/

Kommentera inlägget här: