I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Nordiska Trädgårdar-mässan & lugnet

Kategori: Allmänt

I fredags var jag med Eva på Nordiska Trädgårdar. Trevligt och mysigt. Det blev lite shopping också men inget hysteriskt alls. Kanske är det flytten och ovetskapen om vad nya trädgården innehåller, som gjorde att jag inte handlade på mig några fröer eller plantor. Jo, så är det såklart men jag har ju hela sommaren på mig att fixa och dona i min nya trädgård. Här kommer lite bilder och fler lite längre ner sen.

blomster

Drottningholm ställde ut vackra klänningar och fina blomsterarrangemang.

Rosor

Helgen har varit så lugn och stillsam att jag varit uttråkad men det kan kanske vara nyttigt det med, ibland. I går åkte vi ut till lotten i tron om att vi skulle skriva på papper för uppsägning samt städa ur vår låda med redskap och diverse. När vi väl var på plats och träffade ordförande insåg vi alla att det inte var någon som helst brådska eftersom snön låg kvar och det är tjäle i marken. Så vi bestämde oss för att ta allt det där lite längre fram i vår då folk börjar efterfråga en lott. Annars hände inte så mycket igår. Vi tog det väldigt lugnt, fixade lite praktiska saker med flytten och bestämde flyttdatum. Det blir fredagen den 13:e maj om nu flyttfirman är ledig och kan köra den dagen. Annars får vi tänka om men vi har i alla fall skickat en förfrågan och fixat barnvakt till Ellen som ska få vara hos farfar.

Idag kom jag äntligen iväg till Friskis igen efter ett mycket långt uppehåll. De nya skorna (som jag inhandlade i februari och inte hunnit använda för att jag sedan blev sjuk) satt fint och kändes 90% bra. Med andra ord, de kommer bli perfekta när jag gått in dem. Eller gympat in dem, snarare. Har kommit på att Friskis-passet "Bas-pass" är lite för mycket flax med armarna för min del. Jag klarar inte riktigt av alla "över axelhöjd" övningar med armarna och eftersom Friskis är känd för snabba arm- och benrörelse i kombination så blir det lite svårt för mig att haka på allt men jag gör så gott jag kan och det får duga, benen får jobba i alla fall. Sen är nog egentligen baspasset i lugnaste laget för mig. Nog blir jag varm och lite röd men mycket mer är det inte så kommer jag bara in i en rutin så får jag nog köra medelpass snart, så kroppen får jobba lite mera. Jag hoppas min nacke och mina axlar ska bli bättre snart så jag kan göra alla övningar ordentligt också. Jag stör mig också på att det ska gå så fort med alla olika rörelser. Man hinner aldrig ta ut, sträcka eller böja ordentligt förens det är dags att göra nästa om man ska hänga med i takt till musiken. Det är irriterande och för min del farligt. Jag sträcker mig alltid och får ont någonstans så jag brukar köra lite långsammare ibland på vissa, enligt mig viktiga rörelser. Nu har Kalle kommit hem ifrån sitt styrkepass och Ellen har vaknat ifrån sin vilostund så nu är det fikadags och sen tvätt.

fylld tulpan

Det var inte bara blommor utan allt annat som hör trädgård, pynt och nytta till. Här vackra krukor!

krukor

Bonsaisällskapet ställde ut några vackra träd.

bonsai


Många av årets balkongutställningar var jättefina. Här en dröm i rosa. Fint men väldigt snuttigt. Inte så mycket jag kanske?! Vissa element kan jag dock tänka mig att ha i min trädgård/på min balkong/uteplats.

balkongutställning

Mer vackra kläder och blommor.

klänning o rosor

Kommentarer


Kommentera inlägget här: