I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Västkusten nästa

Kategori: Allmänt

Körde en kortare testrunda med min nya cykel idag och den är jättebra. Fick inte ens nämnvärt ont i rumpan, vilket ju annars brukar vara en big deal så här i början. Däremot så somnade vänsterhanden på mig då och då. Karpaltunnelsyndromet är med andra ord inte helt borta. Jag känner väldigt sällan av det numera, vilket är jätteskönt. Det var riktigt varmt ute idag så svettigt vart det. Det kände jag dock inte av förrän jag kommit hem igen. Så länge man kör så svalkar ju vinden.

Ellen gick sista dagen på dagis idag. Nu har de semesterstängt i fyra veckor. Det finns vissa saker som jag inte gillar med det där stället men Ellen verkar trivas hyfsat i alla fall. T ex så ger de glass till barnen. Idag var det för att det är sista dagen och annars är det när någon fyller år. En gång i månaden ungefär. Men nej, jag tycker det är onödigt. Frukt och bär är minst lika festligt! Sen sitter personalen gärna i klungor och pratar i stället för att leka och vara med barnen. Ellen är alltid på egen hand och ibland långt i från de andra men det verkar de inte bry sig om. Nu är ju hon lite sån men jag skulle känna mig tryggare om någon var med henne eller om de försökte få henne att leka och vara med de andra, lite mera. En av personalen är inte speciellt charmant. Ger mig konstiga kommentarer och undrar/hävdar en massa saker. Jobbigt och det känns som att hon testar mig och min mammaroll, vilket är onödigt och otrevligt.

I morgon drar lilla familjen väster ut. Vi ska njuta av skaldjur, solnedgång och fjorden. Samt träffa sköna människor. Jag ser verkligen fram emot semestern med allt vad det innebär. I höst börjar allvaret! Skolan och skolbänken väntar med ett tufft och intensivt skolår. På ett ynka år ska jag läsa till löneadministratör. Det blir tufft! Jag kom föresten in på apotekstekniker-utbildningen också! Men jag tackade nej. Den här andra utbildningen blir nog bäst, tror jag. Vi får se vad det lider. Den 15 aug startar jag. Min första bok som jag måste köpa heter Personaljuridik och kostar runt 800 kr. Jag hoppas inte allt material är så där dyrt för då räcker inte studielånet långt!

Nej, nu väntar sängen på mig. Ska upp tidigt imorgon. Det blir en lång bildag i morgon. Puuh, hoppas Ellen pallar. Vi får rasta ofta och hitta på skoj saker i bilen. Vad nu det kan vara. Jag har laddat upp med musik och böcker m.m. i alla fall. Kanske sover hon lite också, om vi har tur. Så att hon inte blir så rastlös och uttråkad. Med tanke på hur hon tjatar bara vi åker ifrån dagis så... haha, vi får väl se hur det går.

Glad semester på er där ute!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: