I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

En jobbvecka kvar

Kategori: Allmänt

...sen är det semester i fyra veckor och det ska bli så roligt att få resa lite, träffa vänner, se nya platser och gamla med för den delen. Vi har ju en rutt planerad. Västkusten/Danmark/Malmö och sen hem för en dags vila och ompackning för att sedan åka till Köping och hälsa lite fler vänner. Jag hoppas vi får tur med vädret och att översvämmade Danmark hunnit torka tills vi kommer dit. Det var ju riktigt läskigt. Tänk vad vatten kan ställa till med! Tacka vet jag lite vatten i en balja. Ellen håller med! Hon fick en jätterolig stapelbar, strilbar, baka kaka-bar, stansa former-bar grej i present utav Stoffe och Elina när de var här på besök förra söndagen. De leker hon alltid med när hon badar. Det ska ösas och drickas och vattnas och duschas. Kul, kul!

vattenlek

I helgen har vi haft barnvakt och det mina vänner, det var inte dumt alls! Vi handlade på Coop, tittade in med min cykel hos Sigges för lite service på den samt titta på en träningscykel till mig. Jag har nämligen blivit så himla sugen på att ta upp mitt cykeltränande igen. Jag tittade på olika modeller av Scott och Cresent. När vi kom hem efter några timmar hade Ellen och farfar gungat och gungat. Jodå, ungen är fortfarande galen i att gunga! Sen hade hon somnat till sist. Vi fikade lite kaffe sen började jag med maten. Jag lagade Babsans goda kyckling med pasta (från klockan åtta hos stjärnorna) och sås. Jättesmarrigt! Enkelt att göra också även om det var lite pyssel med alla ingredienser. På kvällen åkte sen Kalle och jag in till stan för att besöka Green Festival i kungsan men mjaa, det var inget att ha, ska jag säga. Vi knatade en runda och lyssnade på lite livemusik men tröttnade ganska fort på det och gick till Arigato i stället för att äta lite god sushi. Kalle testade sashimi och han tyckte det var jättegott. Jag åt vanlig sushi och den var också jättegod!

sashimi

vanlig

Fast vi var på en ganska så fin restaurang ändå och maten verkligen var jättegod (inget snabbhak utan servering och sådär) så var det lite, lite torftigt. Jag saknade lite dekorationer på tallriken t ex. Något mer än wasabi kan man väl få? Sojan var för salt och laxen en aningens för tjockt skuren för min smak, annars var det väldigt, väldigt gott och priserna var bra också. Kalles kostade 170 kr bara och det var verkligen mycket mat. Inte så illa för en kvällsmeny. De hade massor av wokrätter också och japansk á la carte.

Idag har vi varit till fler cykelaffärer och jämnfört cyklar men till sist bestämde jag mig för en Scott ändå till slut. En Sportster 30 Solution. Oj, det var länge sen jag gjorde av med så mycket pengar men det är min stora present till mig själv. Min minus 30 kg-present. Så här ser den ut. Det jag gillar med den är de hydraliska bromsarna (inga vajrar som slappar, går av eller så) och att det är stötdämpande framgaffel och den är lätt och smidig. Jag hämtar ut den på onsdag! Sen kommer jag fara fram över vägarna här i Västerort. Jag gjorde en del tillägg på den dock. Lampa fram och bak (batteridrivet), skärmar både fram och bak i grå-svart och en ringklocka. Sen bytte jag till svart sadel också, vit blir så fort missfärgad. Annars vill jag ha den så lättviktad och avskalad som möjligt.

Sportster 30 Solution

Riktigt peppad är jag att cykla nu och funderar på om jag ska delta i halvvättern eller nåt framöver. Vi får väl se om intresset och motivationen håller i sig så pass. Jag hoppas verkligen det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: