I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Efter lite mer än en veckas bilåkande

Kategori: Allmänt

...är vi nu hemma igen och har packat upp, handlat hem mat och kan nu ta emot mor, far och deras två vänner. De ska vara här över helgen och jag ser fram emot det jättemycket. Speciellt att få träffa pappa, för det var länge sen nu! Han och Kalle ska på whiskeyprovning och sen ska vi även på Skansen (om det inte regnar).

Semestern har varit jättebra och jättehemsk! Vi har haft lite otur med mulet och stundvis regnigt väder. Det har också varit blåsigt och lite småkallt (men så är det ofta på västkusten, även i Danmark) men vi har haft det jättemysigt. Sett mycket vackert. Skagen, Lokken, Ålborg, Århus, Köpenhamn m.m. Bilder kommer vid senare tillfälle, jag har inte hunnit kolla igenom och rensa bland dem ännu. Det blev över 400 bilder på semestern i år. Nya kameran är så rolig!

På fredagen (i Köpenhamn) fick Ellen plötsligt hög feber (inga andra symtom) och vi gick mest och spankulerade i smådugget, på stan. Rätt var det är får hon feberkramper! Det är det otäckaste jag varit med om i hela mitt liv och jag trodde hon skulle dö! Hon skakade och riste, blev alldeles vit och sen medvetslös, blå om läpparna och slutade andas! Någon snäll själ ringde en ambulans och vi fick åka in till Rikshospitalet. Där konstaterade de feberkramperna och vi fick vara kvar till kvällen. Hon piggnade snabbt på sig men hade sen 40 graders feber i några dagar och var jättetrött, slö och hade ingen aptit. Resten av semester gick i lugnets tecken. Vi var hos goda vänner i Malmö, vilade, åt god mat och tittade på djuren på deras stora lantgård. Vi hälsade även på min moster och hennes sambo som bor mitt i skogen, så idylliskt vackert! Det var ca 8 år sen vi sågs tror jag. Kalle och jag plockade massor av kantareller och Ellen som hunnit bli feberfri och lite piggare, plockade vildhallon. Vi kallar henne numera inte bara fisen utan bärfisen! Det är det ända vi fått i henne under tiden hon var sjuk. Bär av olika slag, vatten, juice och mjölk.

Bilresan hem var lång och seg. Ellen var superduktig och tog det hela med ro. Hon blev duktigt trött på det hela när vi var i närheten av Norrköping. Då knorrade hon lite men annars har hon mest sovit, pratat och lekt med nya dockan eller andra leksaker och ätit nötter, russin och vindruvor. Det har gått väldigt bra att åka bil, vilket vi är grymt tacksamma för, för vi var lite oroliga att hon inte skulle acceptera det men som sagt, det gick fint!

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Ni verkar ha haft en bra semester - MEN så läskigt med feberkrampen! Fy...



    Stackars liten - och stackars er!



    Stor kram!



    2011-07-21 | 23:15:36
    Bloggadress: http://www.familjenastrom.se

Kommentera inlägget här: