I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Yoga

Kategori: Allmänt

Igår gick jag på mitt första yoga-pass, ever, och vilken upplevelse! Jag har provat qi gong och lite liknande varianter men aldrig detta. Det passar min numera stela och ömma kropp perfekt och även om jag fortfarande är ganska vig så var det inte lätt att utföra vissa av rörelserna. Det ska bli spännande att få utvecklas, så kände jag. Och det utan att få prestationsångest eller "måste vara bäst-känslor"! Jag kommer definitivt gå på fler pass. Jag hoppas verkligen jag kan göra detta till en god vana nu.

Som svar till Sanna: Det är ingen hemlighet alls men heller inget som jag vill skriva om eller prata om med vem som helst. Samtidigt känner jag ett behov av att förklara mig. Knepigt det där. Man vill väl ligga alla till lags, så att säga. Nåväl, jag har två hormonsjukdomar. Eller syndrom snarare. Hypotyreos – som är brist på sköldkörtelhormon i kroppen och som ger en mängd symtom och så även polycystiskt ovariesyndrom som även det ger massor av olika symtom. (PCOS även kallat.) Nu vill jag även tillägga (för dem som genast googlar eller så på dessa två) att Ellen är tillverkad på helt naturlig väg, så att säga. Därav den långa väntetiden.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: