I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Vardagslunk

Kategori: Allmänt

Igår var jag och Josefina till arbetsförmedlingen och skrev in oss och jag gjorde handlingsplan också. Den 21:e ska jag på något som kallas basmöte. Är säkert samma gamla vanliga men det känns ändå skönt att vara arbetssökande igen. Nu får vi hoppas att jag inte får jobb förrän Ellen kommit in på dagis bara, för då kan det bli lite struligt men vi löser väl det också om jag nu skulle ha sådan tur/otur. (Beroende på hur man ser det.) Jag längtar verkligen efter att få börja jobba igen. Så kommer det antagligen inte låta i sommar när jag vill vara ledig.

Idag har Jenni och Julia varit på besök och vi har ätit lunch och fikat tillsammans. Jenni hade jätteont i sin rygg stackarn. Det är verkligen inte roligt att ha ont och ryggen är väl bland de värsta ställena att ha värk på. Usch. Julia var lika söt som vanligt och vi hade det så mysigt så. Ellen blev till slut för trött för att orka vara vaken så jag la henne medan vi fikade vidare. Julia fick busa med skötväskan och jag hittade snart en "mössa" till henne. Fin va!? Kanske inte så effektiv där men effektfull?

 BusJulia

Ellens pulka och lite annat kvarglömt blev hitskickat av mamma och pappas goda grannar som var på väg till Sollentuna och så snällt stannade till här, på vägen. Tack tack! Nu är Ellens pulkavinter räddad, då vi inte har planerat åka ner till Kalmar på ett bra tag så kunde det ha blivit en vinter utan pulkaåkning. Det vore ju synd med tanke på all snö som vi fått och får. Idag har det snöat i stort sett hela dagen!

Imorgon kommer Eva och Tommy på besök och sen åker de på fredag utomlands ett par veckor. Lyckostar! Kalle är ledig imorgon men måste tyvärr jobba på fredag. Framöver åker han även till London med jobbet också. Kul för honom, trist för mig och Ellen. Vi kommer såklart att klara oss, men ändå.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Kan ni inte hänga på till London?

    2011-01-05 | 16:40:29
  • Madde säger:

    Vem undrar? Nej tror inte att hans jobb uppskattar att vi åker med till London! :) O det vore rätt trist att hänga i London själv... han ska ju jobba!

    2011-01-05 | 16:46:06
  • Sanna säger:

    Oj, jag heter Sanna och läser din blogg då och då, vi känner inte varandra :)

    2011-01-06 | 19:59:09

Kommentera inlägget här: