I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Småsnörvel

Kategori: Allmänt

Jag har åkt på en förkylning light. Jag tror det åtminstone, för det känns inte så farlig än så länge men den är tillräckligt jobbig för att jag beslutade mig för att avboka mitt friskispass idag. Det var nog ett bra beslut för jag har bara blivit sämre under dagens lopp och kroppen känns öm, stel och seg. Tror inte jag har någon feber i alla fall, vilket känns väldigt skönt för i morgon är det ju första dagen för Ellen på dagis och då behöver jag vara hyfsat pigg även om det bara är ett informationsmöte i morgon. Sen ska jag ju orka ta hand om Ellen resten av dagen också. På tisdag ska Kalle gå med Ellen på dagis hela dagen och sen åker han till London i två dagar. Så på onsdag måste jag vara frisk och kry så jag kan vara med Ellen på dagiset hela dagen.

Ellen läser

Feber hade däremot Ellen i förrgår och riktigt hög dessutom. Den var uppe på 40 grader och vände. Hon var jättelugn och helt slut, stackarn. Hon låg i soffan och var nerbäddad i bästaste filten. Hon tittade på TV i över en timme, halvslumrande. Hon har aldrig tittat på tv förut, inte på det viset. Nästa dag på morgonkulan var den i stort sett borta. 37.4 bara. Visst är det märkligt?!

Så igår åkte vi till Nacka och tittade på lite olika radhusområden och både jag och Kalle konstaterade att det inte var något för oss. Otroligt oinspirerande och trånga områden. Usch och fy, så trista ställen. Vi åkte vidare till Nacka Forum där vi shoppade lite. Jag köpte lite strumpor till Ellen för plötsligt växer henne fötter som ogräs och hon hade bara 3 par som sitter bra. Sen köpte jag tre lite tjusigare, finstickade tröjor på rea. Kalle handlade på systemet. Annars spankulerade vi mest omkring, åt lite sen, god lunch och tittade på folk. På kvällen drack vi lite rödvin och slappade. Kalle jobbade lite också, tyvärr. Ellens feber hade gått upp till 37.8 så hon somnade redan vid 20-tiden och sov gott hela natten. I dag har jag mest legat på soffan och snörvlat men jag har även klippt Kalle och nu tvättar han och Ellen försöker roa sig på egen tass, så gott hon kan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: