I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Nr 24

Kategori: Tänkt om!

Vad får mig att gråta? Ja, det är frågan. Jag är ganska lättrörd och fäller då kanske en eller två tårar men att gråta ordentligt? Förr om åren hade jag väldigt lätt för att gråta men ju äldre jag blir desto mindre gråter jag, tycker jag. Det är väl om jag blir riktigt jäkla arg och frustrerad men det blir jag ju å andra sidan väldigt sällan. Kanske om någon sårar mig ordentligt men det händer ju tack och lov också väldigt sällan. Om någon närstående dör såklart och om det är något riktigt rörande eller sorgligt på en film som jag lever mig in i, kan jag börja gråta men det händer också väldigt sällan. Bra musik kan vara rörande och man börjar kanske tänka på något sorgligt då och fäller några tårar.

Nej, jag gråter väldigt sällan, faktiskt. Ibland kan jag börja gråta för att jag är så överjordiskt trött och har haft en riktigt dålig dag också där det mesta gått fel och allt varit jobbigt eller nästan omöjligt att genomföra. Även det var ett bra tag sen nu. När jag tänker efter så har mitt liv flutit på väldigt lätt den senaste tiden. Det är jag väldigt tacksam för, känner jag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: