I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Inskolningen går som smort

Kategori: Allmänt

Men jag måste säga att jag inte är speciellt förvånad för Ellen har alltid varit lättsam, trivts överallt och tagit det mesta med ro. Visst det är annorlunda med så många barn och vuxna omkring sig hela dagar fast mest spännande. Visst är det knepigt att sitta på hög stol utan bygel och dricka ur vanligt glas men hon börjar bli stor nu och klarar det riktigt bra redan och visst, det är jobbigt att försöka slappna av och somna på beställning klockan 11.30 i ett rum som är ljusare än hemma, som har en klocka som tickar hög och där de spelar musik. Och där det ligger 13 andra ungar som inte vill sova eller vara tysta. Men till sist så sover allihop och vi inskolningsföräldrar och anställda kan ta en liten paus och en kopp kaffe. Ellen somnade sist och vaknade först. En timme sov hon idag, ungefär, så i kväll blir det tidigt i säng. Vi har just badat och ätit middag så nu svassar hon omkring i urgosiga morgonrocken hon fick av mig i julklapp och har det gott. Det blir välling och bums i säng vid 19-tiden, tänkte jag. Vi får väl se om det blir protester. Hon somnar i vanliga fall runt 21-22. Å andra sidan har hon gått upp tidigare nu också, samt att hon gör mycket mer och får mycket mer intryck, så jag tror nog hon är supertrött om hon bara slappnar av.

Kalle gick upp 04.00 i morse och tog flyget till London. Ska jobba i två dagar sen kommer han hem igen. Lite ensamt är det ju såklart men ärligt talat så jobbar han så mycket just nu att jag inte märker så stor skillnad. Han är sällan "här" just nu, ändå. Usch det var kanske elakt sagt, men jag blir både sur och orolig när han lägger ner hela sin själ i sitt jobb och sitter i tid och otid framför datorn och jobbar. Helgerna också. Det tycker jag är tokigt men jag förstår honom. Man vill ju få saker gjorda och få dem gjorda ordentligt och få dem gjorda nu, inte i morgon eller nästa vecka. Gillar man sitt jobb så blir det extra viktigt och även extra lätt att jobba mycket.

I morgon kommer Eva hit på eftermiddagen efter inskolningen. Ska bli roligt att få höra om hur de haft det när de var utomlands och så är det trevligt med lite sällskap!

Kommentarer

  • Eva-li säger:

    Kul att inskolningen går bra!

    2011-01-27 | 10:06:21

Kommentera inlägget här: