I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Borttappad & ettårskalas

Kategori: Allmänt

Min förlovningsring är borta! Jag vet att jag testade den för några veckor sedan och att den då passade nätt och jämt på fingret igen. Idag ville jag testa att sätta den på mig igen men då hittar jag den inte. Jag har letat på alla tänkbara ställen. Skit också att jag nyss bytt dammsugarpåse. Ger mig den på att jag dammsugat upp den, för den låg nämligen på dataskärmens lilla fot förut och nu är den väck. Åh en så trist sak att förlora!

Denna veckan har gått ganska fort, tycker jag. Jag har ju börjat träna så smått igen och tycker nog att det är ganska roligt, trots att jag får en jäkla värk i mina ussla armar och nacke (vet inte om det finns något ord som ussla egentligen, men ni förstår nog.) Just idag har jag utöver det lite ont i höftböjarna och på framsidan av låren efter dagens pass men det är ju som sig bör. Det ska ju kännas. 3 pass blev det denna veckan och jag har redan bokat in 3 nästa vecka också med start på tisdagkväll då jag ska köra yoga igen. Det ser jag fram emot.

Idag har vi (efter dagens pass och Kalles styrketräning) varit på ettårskalas för Julia. Det var väldigt trevligt och vi träffade dessutom en gammal arbetskamrat och bekant vi inte umgåtts med eller träffat på ganska så exakt ett år nu. Hans trevliga flickvän var också med. Det var roligt att ses igen och vi pratade om att dra ihop någon liten fest (och kanske en större också) så småningom, som på den gamla goda tiden. Kul, kul!

Julia var jättesöt som vanligt och dagen till ära vaken trots utebliven tupplur. Både hon och Ellen hade varit vakna hela dagen och när vi dök upp vid 14.30 så var båda duktigt trötta men glada och på gott humör ändå. Vi blev bjudna på god sallad med bröd och bönor m.m. till det och sedan jättesmaskig tårta som Jenni hade gjort själv.

Jenni, Jimmy och Julia tittar på paket

Ellen fick sallad och smörgås och en liten tesked tårta. Hon var så nöjd och glad så och var inte speciellt intresserad av tårtan, vilket vi är tacksamma för. Det där med socker försöker vi fortfarande att undvika.

Ellen o Kalle på kalas

Till och med de vackra barbapappafigurerna och det, hade Jenni gjort! Supersött ju.

Julias tårta

Efter kalaset var vi en snabbis upp till en kompis och sa hej sen var vi och köpte oss lite sushi innan vi åkte hemåt igen. När vi kom hem åt vi sushin och sen pratade jag i telefon med "svärmor" en bra stund. Hon vill så hemskt gärna att jag ska studera och hittar alltid på en massa utbildningar som hon tycker att jag ska gå. Idag pratade vi om apotekstekniker och den har jag faktiskt varit inne på själv. Den är bara på ett år, vilket jag tycker är kanon. Tyvärr har ansökningstiden gått ut men om jag inte funnit något roligt jobb tills i höst kan jag ju söka till den utbildningen, eller om jag hittar något annat roligt då. Vi får se vad som händer. Nu har jag i kväll skickat iväg lite fler jobbansökningar i alla fall. Någon borde ju nappa, tycker jag. Håll tummarna!

Kommentarer

  • michalw säger:

    Fy fasen vad trist med ringen!! Hoppas du hittar den.

    2011-01-18 | 21:13:05
    Bloggadress: http://michalw.blogg.se/

Kommentera inlägget här: