I huvudet på Rojsdotter

Åsikter, tankar, vardag & fest hos familjen Rojsdotter-Lundqvist.

Återfunnen ring samt nr 11 & 12

Kategori: Tänkt om!

Jag har äntligen hittat min förlovningsring! Tack gode gud att jag inte hade dammsugit upp den. Det hade ju varit för retligt. Det är ju verkligen en trist sak att ersätta, även om det går så skulle det ju inte kännas bra, alls.

Veckan har börjat slött. Jag och Ellen gjorde väl inte så mycket igår. Lekte, tittade på tv och slappade mest hela dagen om jag ska vara ärlig. Jo jag ringde och beställde en resa till oss och mina föräldrar. Vi åker till Turkiet igen, denna gången till Alanya. Det blir härligt att få komma iväg i september. Vi får åka så tidigt (och därmed passar Turkiet bra) för att Ellen inte ska hinna fylla 2 år. När hon gjort det kostar det så mycket mer att resa och vi ville passa på en gång till för bara 300 kronor, vilket är löjligt billigt. Vi ska bo på ett 4-stjärnigt hotell med all inclusive som heter Club Paradiso. Jag ringde även till dagiset där Ellen ska börja nästa vecka och kollade upp tider osv. Vi ska komma dit på måndagsmorgon kl 9.30 för lite information och så börjar inskolningen på tisdagen sen. I tre dagar ska vi gå med henne hela dagarna (9-15) och sedan får man testa att lämna på fredagen. Jag tycker det ska bli jättespännande och ser verkligen fram emot hela saken.

Idag har Jossan tittat förbi på en kaffe och vi pratade om ditten och datten. Ellen sover för tillfället och i eftermiddag blir det nog lugnt. Ska handla lite och sen ikväll blir det yoga, för andra gången. Jag har mycket träningsvärk i framsida lår (framförallt) så det ska bli intressant att se hur det ska gå. Förhoppningsvis så kommer det kännas skönt då man ju stretchar mycket i yoga.

Nu till dagens skrivning ifrån listan. Nummer 11 är snabbt avklarad. Jag har inga syskon, nämligen. Så då blir det nummer 12.

10 saker du inte vet om mig! (Kanske)

Jag är född och uppvuxen i Kalmar. (Har sen flyttat runt lite varstans.)

Jag har både dansat balett, gått på ridskola och spelat handboll i massor av år.

Jag har bland annat bott i en liten by som heter Väckelsång och i Uppsala.

När jag var 12-16 år var jag punkare och såg förskräckligt utspökad ut. Mamma rakade mitt hår i schackrutor. Jag hade världens trasigaste jeans och ungdomsgården samlade in pengar i en burk åt mig så att de kunde köpa mig nya.

Jag har varit förlovad en gång förut, i 8 år.

Den enda grönsak jag inte äter är selleri och samma sak är det med Kalle. Sen gillar vi inte färsk koriander heller.

Jag har bantat eller försökt gå ner i vikt i hela mitt liv. En gång gick jag ner ca 35 kg på ett år.

När jag var liten så ljög jag för att bli omtyckt och slippa bli mobbad (läs accepterad). Det tycker jag är lika sorgligt som pinsamt idag.

Jag kan massor om nutrition och det mesta om växtlighet.

Jag är helt galen i glass. Speciellt Ben&Jerry samt Häagen-Dazs.



Kommentarer

  • michalw säger:

    Skönt att du hittade ringen :)



    Punkare alltså?? Har väldigt svårt att föreställa mig det faktiskt, inget jag visste om dig hehe :)

    2011-01-18 | 22:09:58
    Bloggadress: http://michalw.blogg.se/

Kommentera inlägget här: